سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب
اهالی سینما در اکران فیلم موسائیان/

عارف در اکران ویژه «فرزند چهارم»/قصه مظلومیت بشر بی‌دفاع

aref-farzand4

مراسم اکران ویژه «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان یکشنبه شب در سینما فرهنگ برگزار شد.

مراسم اکران ویژه «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان یکشنبه شب در سینما فرهنگ برگزار شد.

سوره سینما- ایسنا نوشت: در این مراسم که شامگاه یکشنبه ۱۷ شهریورماه برگزار شد، سید احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران با اظهار امیدواری از اینکه این فیلم به خوبی بتواند حرف خودش را منتقل کند، گفت:‌ از طرف بنیاد سینمایی فارابی از گروهی که زحمت کشیدند و به آفریقا سفر کردند و با مشکلات زیاد «فرزند چهارم» را ساختند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: وحید موساییان آثار خوبی را در سینمای ایران ساخته است و دو فیلم آخرش «گلچهره» و «فرزند چهارم» از آن چیزی دفاع می‌کند که دنیا برای مقابله با آن جمع شده و قصد دارد بشریت را نادیده بگیرد.

میرعلایی با اظهار تأسف از جنگ‌طلبی برخی کشورها اظهار کرد: امروز به ناجوانمردی عده‌ای علاقه‌مندند همه دنیا را ببلعند. روزی با جنگ و تجاوز به خاک یک کشور و روزی با ایجاد اختلاف بین قومیت‌های یک کشور و همه این‌ها برایشان سودآور است و روز به روز بر جنایاتشان افزوده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فارابی ادامه داد: موساییان در این فیلم به قسمتی از مظلومیت بشر روی زمین پرداخت و این فیلم اعلام می‌کند در قطعه‌ای از زمین انسا‌ن‌هایی از آنچه خدا به آن‌ها داده محروم هستند.یونیسف بعد از دیدن این فیلم اعلام آمادگی کرده تا این فیلم را در هر جا که لازم است نشان دهد و عواید فروش‌اش را به مردم سومالی اختصاص دهد.

در پایان این مراسم وحید موساییان کارگردان «فرزند چهارم» ضمن معرفی عوامل فیلم‌اش که در سالن حاضر بودند از بنیاد سینمایی فارابی و سازمان هلال احمر برای حمایت از ساخت این فیلم قدردانی کرد.

در ابتدای این مراسم که با پخش تصاویری مربوط به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان همراه شد، جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی به پشت تریبون رفت و ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران توضیحاتی را درباره تصاویر پخش شده و همچنین فیلم «فرزند چهارم» ارائه کرد که این صحبت‌ها همزمان برای میهمانان خارجی ترجمه شد.

پس از پایان نمایش فیلم نیز پشت صحنه «فرزند چهارم» با عنوان «جامبو یعنی سلام» ساخته ابوالفضل توکلی پخش شد. در این مراسم رایزن فرهنگی یونان به همراه نماینده‌هایی از برزیل و بنگلادش حضور داشتند و از عوامل فیلم «فرزند چهارم» نیز می‌توان به علی‌محمد قاسمی، مسعود میمی، حسین محب اهری، علی ضرابی، حسن حسن‌دوست و محسن روشن اشاره کرد. حمید فرخ‌نژاد، اسحاق خانزادی، سعید مترصد به همراه حسن نجاریان، عزیزالله علیزاده و وحید اسفندیاری از دیگر حاضران دراین مراسم بودند.

محمدرضا عارف-معاون اول دولت اصلاحات- نیز به همراه خانواده‌اش به تماشای فیلم «فرزند چهارم» نشست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>