سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

فراخوان نخستین جشنواره سراسری تئاتر «شب کویر» در کرمان

shabe-kavir

دبیر جشنواره سراسری تئاتر «شب کویر» استان کرمان از برگزاری نخستین دوره این جشنواره ملی با شعار «تئاتر نفس می‌کشد»، در دو بخش بازیگری و نمایشنامه‌نویسی خبر داد.

به گزارش سوره سینما، مهرداد کامران دبیر جشنواره سراسری تئاتر «شب کویر» استان کرمان گفت: به دنبال تحقق اهـداف والای انقـلاب اسـلامی و با هـدف رشد و تعالی فرهنگ و هنر و اعتـلای هنــر تئاتـر فـاخـر، جمعی از هنرمندان تئاتر استان کرمان، نخستین جشنـواره ملی تئاتر «شب کویر» را در دو بخش بازیگری و نمایشنامه نویسی با شعار «تئاتر نفس می‌کشد»، برگزار می‌کنند.

او افزود: ارتباط پاندمی ویروس کرونا و زندگی  انسان پس از گسترش آن، شهیدان مدافع سلامت و کادر درمان، کمک به مردم، رفتار و منش شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از موضوعات جشنواره هستند.

کامران تصریح کرد: هنرمندان سراسر کشور امکان شرکت در این جشنواره را دارند و تمامی آثار می‌بایست برای نخستین جشنواره تئاتر بازیگری و نویسندگی شب کویر تولید شده باشند.

او بیان داشت: شرکت در دو بخش برای متقاضیان بلامانع است و هیچ محدودیتی برای تعداد آثار وجود ندارد.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر شب کویر استان کرمان گفت: به برگزیدگان تندیس جشنواره، لوح یادبود و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

کامران با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش بازیگری و نمایش نامه نویسی برگزار می‌شود، افزود: در بخش بازیگری متقاضیان باید آثار خود را با در نظر گرفتن شرایط ذکر شده تهیه کنند و امکان استفاده از متون نمایشی متنوع و سبک‌های اجرایی گوناگون برای شرکت‌کنندگان وجود دارد.

او تصریح کرد: استفاده حداکثری از امکانات بالقوه فضای مجازی و خلاقیت در شیوه ارائه می‌تواند راهگشای علاقه‌مندان این بخش باشد.

کامران افزود: آثار این بخش باید در قالب فایل‌های ویدئویی ۳ تا ۷ دقیقه‌ای به دبیرخانه ارسال شوند و شورای بازبینی ۲۰ اثر را انتخاب کرده و به هیئت داوران معرفی می‌کند.

او تصریح کرد: رضا بنفشه خواه، جهانگیر الماسی و افسر اسدی داوران این بخش هستند که سه اثر به عنوان اثر برگزیده از سوی آن‌ها معرفی خواهد شد.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر شب کویر استان کرمان گفت: علاقه‌مندان در بخش نمایشنامه نویسی آثار خود را در قالب فایل pdf با فونت B Nazanin با سایز ۱۴ و حداکثر در ۱۰ صفحه A4 به دبیرخانه ارسال کنند و متقاضیان بخش ایده و طرح نیز، آثار خود را در قالب فایل pdf با فونت B Nazanin با سایز ۱۴ در یک صفحه A4 به دبیرخانه ارسال کنند و آثار اقتباسی باید با ذکر منبع به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

کامران افزود: آثار ارسالی نباید پیش‌تر در جشنواره‌های داخلی و خارجی شرکت کرده و یا چاپ و منتشر شده باشند.

او تصریح کرد: همچنین سه اثر به عنوان آثار برگزیده در بخش نمایشنامه نویسی و یک اثر به عنوان اثر برگزیده در بخش ایده و طرح از سوی داوران معرفی خواهد شد و داوران این بخش محمدرضا خردمند، رسول پوریزدی و ندا قربانیان هستند.

کامران رشد و تعالی فرهنگ و هنر و اعتـلای هنــر تئاتـر فـاخـر و ارزشی، کشف و معرفی استعداد‌های بالقوه در حوزه هنر‌های نمایشی، ایجاد انگیزه و ترغیب هنرمندان به تولید آثار هنری و تقدیر از شهدای سلامت، شناخت هرچه بیشتر خصوصیات اخلاقی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، جریان‌سازی امکان برگزاریجشنواره‌های هنری مجازی در شرایط کنونی را از  اهداف این جشنواره عنوان کرد.

او بیان داشت: اعلام فراخوان در این جشنواره ۲۰ آذر جاری، مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی امسال، بازبینی و بازخوانی آثار تا ۱۲ بهمن امسال و اعلام نتایج نهایی آثار ۲۲ بهمن امسال است.

کامران افزود: متقاضیان می‌توانند آثار و مدارک لازم را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۳۰۵۰۱۷۷۸ و یا در صورت دسترسی نداشتن به آن، از طریق ایمیل به نشانی fatemeh.f.m50@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او بیان داشت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۳۴۳۳۲۴۰۲۳۳ تماس حاصل کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>