سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب

پوستر «آوای شب دهم» رونمایی شد/ تلاش‌های دختری که می‌خواهد مترجم هیأت ناشنوایان شود

poster-avaye-shabe-dahom

پوستر مستند «آوای شب دهم» به کارگردانی سمیه کریمی با روایتی متفاوت از دختری که می‌خواهد مترجم هیأت ناشنوایان شود، در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی خانه مستند؛ ساخت مستند «آوای شب دهم» ۲ سال طول کشید و به تازگی تدوین آن به پایان رسیده و در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت آماده نمایش است. این مستند درباره دختری است که پدر و مادرش ناشنوا هستند و خودش می‌خواهد مترجم هیأت ناشنوایان شود که در این راه با مشکلاتی موجه می‌شود.

هیأت‌های یزدی بسیار جالب هستند و عزاداری بسیار متفاوتی را نسبت به شهرهای دیگر انجام می‌دهند. سوژه این فیلم زمانی به ذهن کارگردان رسید که شاهد عزاداری هیأت ناشنوایان در یزد بود و مترجمی که این هیأت را همراهی می‌کرد خیلی خوب از پس این کار برنمی‌آمد و حس و حال آن چنانی نداشته و در نهایت ایده ساخت مستندی در ارتباط با «سعیده» و علاقه‌اش به  مترجمی هیأت ناشنوایان شکل می‌گیرد.

مستند «آوای شب دهم» که در بخش فیلم‌های نیمه بلند مسابقه اصلی چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در خانه مستند است.

poster-avaye-shabe-dahom2

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>