سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نشست خبری فیلم «آن جا سپیده‌ دم» برگزار شد/ تجربه پرستاری و فیلمسازی درباره کرونا

neshast-an-ja-sepidedam

نشست خبری مستند «آن جا سپیده‌ دم» به کارگردانی محسن جهانی و هاشم مسعودی در جشنواره سینماحقیقت برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، نشست خبری مستند «آن جا سپیده‌ دم» از مجموعه برنامه «فیلم خبر» با حضور مجازی محسن جهانی و هاشم مسعودی (کارگردانان فیلم) با اجرای ناصر صفاریان در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت برگزار شد.

«آن جا سپیده‌ دم» که محصول «مرکز مستند سوره» است در بخش کرونا و بخش فیلم‌های بلند جشنواره چهاردهم حضور دارد.

هاشم مسعودی در ابتدای این نشست گفت: تصویربرداری فیلم ما از اسفند آغاز شده و ۷۵ جلسه تصویربرداری داشتیم. داستان فیلم به زندگی یک پرستار بیمارستان در ایام کرونا می‌پردازد.

جهانی که سابقه پرستاری دارد درباره سختی‌های تولید این فیلم بیان کرد: این موقعیت هم آسیب و هم فرصت‌های خود را داشت. باتوجه به سابقه‌ای که داشتم به زوایای این کار اشراف داشتم و از این جهت چیزهایی نشان دادم که پیش از این نشان داده نشده بود. بخش اعظم دشواری کار ما پشت صحنه زندگی پرستاران است که سعی کردیم آن را تصویر کنیم.

مسعودی ادامه داد: پژوهش این مستند توسط مسعود جان و یک تیم پژوهش در مشهد انجام شد. در ابتدای کار هر روز خبرهای تازه‌ای از این بیماری می‌رسید و این موضوع کار ما را خیلی سخت می‌کرد. باتوجه به فرم موبایلی کار سختی زیادی را متحمل شدیم اما این موضوع برای نزدیکی به مخاطب لازم بود.

وی افزود: با همه چالش‌هایی که داشتیم شهریور ماه ضبط فیلم به اتمام رسید. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که با آن مواجه بودیم، این بود که همه چیز باید اتفاق می‌افتاد و قرار نبود چیزی بازسازی شود که همین موضوع پروسه کار را طولانی کرد.

محسن جهانی درباره سکانس‌هایی از فیلم که در آن همراه خانواده حضور دارد، بیان کرد: باید بگویم باتوجه به تجربه‌ای که داشتیم خودمان بودیم و حساسیتی نسبت به دوربین نداشتیم. دوربین جزئی از زندگی ما شده است. رسالت پرستاری که داشتم سبب شد تا برای ساخت فیلم دغدغه داشته باشم و در این راستا تمام تلاش خود را انجام دهم.

مسعودی درباره تقسیم کار بین دو کارگردان توضیح داد: از ابتدا قرار بود یک مستند را تولید کنیم و در همین راستا همه چیز انجام ‌شده است. اما با توجه به شرایط خاص کار من سر صحنه نبودم و کارها را از دور پیگیری می‌کردم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>