سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۹:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب
شورای پروانه ساخت در دولت یازدهم/

راست‌گفتار: شکست خورده‌های سینما، به شورای پروانه ساخت نروند

kazem-rast-goftar

کارگردان فیلم سینمایی «چک» چگونگی انتخاب زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی و عملکرد آنها را در کیفیت و کمیت تولیدات سالانه سینما تاثیرگذار دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» چگونگی انتخاب زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی  و عملکرد آنها را در کیفیت و کمیت  تولیدات سالانه سینما تاثیرگذار دانست.

کاظم راست‌گفتار کارگردان سینما، درباره اهمیت چیدمان و عملکرد شورای پروانه ساخت در مدیریت جدید سینما و تاثیر آن در تولیدات سالانه، به سوره سینما گفت: در مدیریت جدید چشم انداز بهتری نسبت به قبل حس می‌شود. آقای ایوبی مطمئنا در انتخاب مدیران زیر مجموعه خود دقت خواهند کرد.  از انتصاب آرش امینی هنرمند و تحصیل کرده رشته مدیریت هنری  از فرانسه است به عنوان مدیرامور بین‌الملل و سخنگوی سازمان سینمایی مشخص است که دقت نظر دارند. امیدواریم در حوزه نظارت و ارزشیابی نیز مدیر قابل و متخصصی را انتخاب کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «نقاب» ادامه داد: مشکلی که سینما طی سال‌های اخیر در شورای  پروانه ساخت داشت حضور افراد ناتوان و عملکرد سطحی و روحیه باندبازی بود. یک سری افراد شکست خورده در حوزه تولید سینما مدیریت سینما را برعهده داشتند. وقتی که مدیریت سینما را جواد شمقدری برعهده داشته باشد که هیچ‌گونه پیشینه مدیریتی و فیلمسازی موفق نداشته از  مدیران زیر مجموعه انتظار بلند اندیشی وجود نداشت.  شعری در میان سینماگران باب بود که می‌گفت: آن فیلم که از هنری بری بود طوفان شن شمقدری بود.وقتی فردی در سینما به درجه‌ای نرسیده است، زمانی که مدیر شود خودآگاه یا ناخودآگاه انتقام خود را در جهت منفی از این هنر و اهالی آن می‌گیرد.

وی گفت: از مدیریت جدید انتظار می‌رود عقلانیت، آگاهی نسبت به مسائل سینما، احترام و اعتماد به سینماگران را لحاظ کند. در شورای پروانه ساخت افرادی متخصص و متعهد در سینما دور از اعمال نظر شخصی دست فیلمسازان را باز بگذارند تا تمام طیف‌های فکری بتوانند فعالیت کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>