سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ دی ۱۳۹۹ در ۶:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

مرتضی شایسته: فیلمنامه نویس‌ها را باید جدی بگیریم

morteza-shayeste

مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینما در رادیو گفت‌وگو اذعان کرد: فیلمنامه نویس‌ها را باید جدی بگیریم و این قشر باید درست تربیت و آموزش ببینند.

به گزارش سوره سینما، مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینما در برنامه گفتگوی فرهنگی در رابطه با مسئله شناسی عرصه فرهنگ در عالم سینما اظهار داشت: سینمای ایران از نظر اقتصادی در محدودیت شخصیت‌ها، قومیت‌ها، لوکیشن‌ها قرار گرفته است. بسیاری از فیلم‌هایی که در سینما ساخته می‌شود در چارچوب خیابان شهید بهشتی و خیابان دکتر شریعتی و خیابان ولیعصر و میرداماد می‌باشد. و فیلم‌ها تنوع لوکیشن، شخصیت و درام را ندارند.

وی با بیان اینکه با ولنگاری در سینما موافق نیستم، افزود: شرایط به صورتی است که کارگردانان و تهیه کنندگان به اجبار تن به این جریان داده‌اند و شرایط اقتصادی به آن دامن می‌زند و بسیاری از دفاتر پخش و تولید تعطیل هستند و تهیه کنندگان ترجیح می‌دهند به دلیل مالیات و مسائل اقتصادی دیگر شخصی کار کنند.

شایسته عنوان کرد: فیلمنامه نویسان و تهیه کنندگان دو عنصری هستند که برای سینما حساس هستند. در زمینه فیلم سینمایی کودک، دچار کمبود هستیم یا سینمای حادثه اکشن نیست و یا سینمای وحشت نداریم و با محدودیت ژانر مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فیلمنامه نویس‌ها را باید جدی بگیریم، افزود: فیلم‌نامه نویس‌ها باید درست تربیت و آموزش ببینند. تهیه‌کنندگان به جای اینکه به سراغ کارگردان برود باید به سراغ فیلمنامه نویس برود و این مسئله به از بین رفتن ژانرها آسیب جدی وارد کرده است.