سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

تضمین ساترا برای جذب سرمایه گذاری در حوزه تولید محتوای فاخر داخلی

neshast-satra

نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر با حضور مسئولان ساترا برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی ساترا، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر جهت ایجاد تعامل بهتر نهاد تظیم‌گر ساترا با رسانه‌های فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر و تدوین سازوکاری جهت ایجاد خودتنظیمی در رسانه‌ها اقدام به ارائه طرح کارگزاری کرده که طی دونوبت فراخوان ثبت‌نام، تعداد قابل توجهی از فعالان حوزه صوت و تصویر اقدام به ثبت‌نام کردند. با توجه به استقبال خوب فعالان حوزه صوت و تصویر از طرح کارگزاری، جهت معارفه و بیان مسائل پیش روی کارگزاران و تعامل بهتر آنان با دبیرخانه کارگزاری، جلسه‌ای تحت عنوان «نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر» برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر امامیان، رئیس ساترا در خصوص نهاد تنظیم‌گر ساترا و نمونه‌های تنظیم‌گری در آفکام (ofcom) به عنوان نهاد تنظیم‌گر در اروپا و همچنین تبیین ضرورت و اهمیت فعالیت کارگزاران در حوزه صوت و تصویر فراگیر کشور توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا نیز توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت کارگزاری و سازوکار فعالیت دبیرخانه کارگزاری و نحوه تعامل آن با کارگزاری بیان کرد.

وحید فرهمند در این خصوص گفت: رسیدن به تنظیم‌گری مناسب نیازمند چند مولفه است. ساترا در این مسیر راهی ندارد جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث تولید محتوای بومی.

وی افزود: بهبود وضعیت محتوا باید همزمان با بقیه مولفه‌های تنظیم‌گری اتفاق بیفتد تا یک زنجیره ارزش شکل بگیرد. ارتقای وضعیت محتوا بدون اینکه اقتصاد آن شکل بگیرد یعنی تنظیم‌گری شکست خورده یا بالعکس.

فرهمند با بیان اینکه ساترا کارگزاری هایی را در حوزه تولید محتوا فعال میکند تا آثار تولید شده استاندارد های محتوایی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: ساترا برای حمایت از تولید محتوای فاخر داخلی و جذب سرمایه‌گذاران به سمت این تولیدات و تضمین سودآوری، نظام توزیع مسئولیتی را شکل داده و از تیم‌های رسانه‌ای مختلف دعوت به تاسیس کارگزاری‌های تولید محتوای حرفه‌ای کرده است.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا تاکید کرد: کارگزاری‌هایی که در این خصوص شکل گرفته‌اند یکسری مسئولیت در قبال ساترا دارند  که مولفه‌های مدنظر ساترا را در تولیدات محتوایی پیاده‌سازی کنند و یکسری مسئولیت در قبال سرمایه‌گذاران برای تضمین سوددهی این روند دارند.

در ادامه علی‌پور مسئول دبیرخانه کارگزاری نیز در خصوص نحوه فعالیت دبیرخانه و تعامل آن با کارگزاران توضیحاتی را مطرح کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>