سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۹ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«داستان بیوک» به آنتن رسید/ داستانی متفاوت از زندگی بیوک میرزایی

dastan-biook

مستند «داستان بیوک» پرتره‌ای از بازیگر شناخته‌شده رادیو، سینما و تلویزیون است که در برابر دوربین کارگردانان بزرگی نقش‌آفرینی کرده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «داستان بیوک» با روایتی از زندگی بیوک میرزایی، بازیگر رادیو، تلویزیون و تئاتر از شبکه مستند پخش می‌شود.

کارگردان و تهیه کننده این فیلم مستند درباره فیلم «داستان بیوک» گفت: وقتی مستند منوچهر آذری به نام «شادخوان» و مستند «هفتاد و هشت سالگی»، پرتره آقای حمید منوچهری را می‌ساختم، آقای بیوک میرزایی لطف کرد و لحظاتی جلوی دوربین آمدند و از هنر و پیشکسوتی این عزیزان تمجید کردند. به نظرم آمد معرفت اخلاقی خاصی در رفتار ایشان وجود دارد. به همین دلیل علاقه‌مند شدم که مستندی از ایشان بسازم. آقای میرزایی نیز در جریان کارهای من بودند و وقتی ازشان درخواست کردم موافقت کردند.

ابوالفضل توکلی درباره خصوصیات اخلاقی این بازیگر برجسته گفت: چیزی که برایم قابل توجه بود این است که ایشان شخصیت بیرونی و درونی دارد و همه مردم که علاقه‌مند صدا و تصویر او هستند، شناخت کافی از نجابت رفتاری آقا بیوک ندارند، چرا که به واسطه نقش‌های منفی و خشنی که بازی می‌کرده است، مردم شخصیت جدی ای از ایشان در ذهن دارند، در حالی که واقعا دارای نجابت بسیاری خاصی در رفتار و گفتارشان هستند. به همین دلیل سعی کردم هم رفتار و منش جنوب‌شهری و مردمی ایشان را نشان بدهم و هم بخش دیگری از زندگی او و تلاش‌هایش در عرصه بازیگری و همکاری با بزرگان تئاتر را به تصویر بکشم. دقت داشته باشید که ایشان در آثار بسیار فاخری نظیر «پهلوانان نمی‌میرند» نیز حضور داشته است.

وی با اشاره به روند تولید این فیلم گفت: در این فیلم به محله قدیمی ایشان و رادیو ارگ که محل تمرین‌شان است، رفتم. هم‌چنین بخش دیگر فیلم نیز در منزل ایشان تصویربرداری شده است که دختر و پسر ایشان همکاری بسیار خوبی با من داشتند.

این کارگردان افزود: علاوه بر این، برای اینکه به بینندگان نسل امروز و دیروز یادآوری شود که ایشان در چه کارهایی حضور داشته است، سعی کردیم تمام کارهایی که ایشان در آن بازی کرده است را تهیه کرده و تصاویری از آنها را به تصویر بکشیم. این کار را انجام دادم و تصاویر بسیاری از حضور ایشان در تلویزیون و سینما در این فیلم آمده است. برای مثال، اولین کار حسن فتحی، اولین کار داود میرباقری یا تله تئاترهایی از حسین پناهی که آقای بیوک میرزایی در آنها نقش‌‌آفرینی کرده است در این فیلم مستند آمده است.

«داستان بیوک» کاری از شبکه مستند سیماست و یکشنبه ۲۱ دی ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می شود و بازپخش روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>