سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

داستان جوان معلولی که به قله کوه صعود می‌کند در مستند «پسر کوهستان»

pesare-koohestan

مستند «پسر کوهستان» به کارگردانی احسان کمرخانی داستان زندگی جوانی ایلامی که به قله کوه صعود می‌کند را روایت می‌کند.

به گزارش سوره سینما، مستند «پسر کوهستان» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی احسان کمرخانی، به روایت داستان زندگی جوانی ایلامی می‌پردازد که با صعود بر قله کوه، تابلوی «خداوند کسی را معلول نیافریده» را نصب می‌کند.

مهدی حواسی جوان ایلامی که از ناحیه پا معلولیت شدید دارد، عاشق کوهستان است و در یکی از برنامه‌های کوهنوردی خود با پزشکی مواجه می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد. مهدی که تبدیل به یک کارآفرین شده، علاوه بر کار در ارتفاع، مربی صخره‌نوردی و یکی از کوهنوردان موفق می‌شود.

احسان کمرخانی کارگردان «پسر کوهستان» درباره‌ دلیل انتخاب این سوژه گفت: مهدی یک نمونه واقعی از یک قهرمان وطنی است که در اوج یأس و معلولیت همچنان امید داشته و بعد از تحمل هشت عمل جراحی در طول دو سال می‌تواند بر محدودیت جسمانی خود غلبه کند.

وی با تاکید بر این که برای ساخت این مستند نیمه‌بلند وسواس خاصی داشته است، اظهار کرد: من و برادرم عرفان کمرخانی که تصویربردار کار است، حدود دو سال است که مشغول ضبط هستیم و حدود ۷۰ درصد از کار پیش رفته است. طی ماه‌های آینده فیلمبرداری پایان یافته و تدوین آن توسط سوگل مرادی انجام خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>