سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

روایت تصویری از روز خونین تاریخ آمریکا در «به اضافه مستند»/ مستند «برج» روی آنتن می‌رود

be-ezafe-mostanad]

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، مستند «برج» را نمایش داده و اسناد تصویری از روز خونین تاریخ آمریکا را افشا می‌کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، دوازدهمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «برج» اثر کیت میتلند محصول سال ۲۰۱۶ آمریکا روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند انیمیشن «برج»، روایتی متفاوت از روز خونین تاریخ آمریکا در آگوست سال ۱۹۶۶ است؛ روزی که شخصی مسلح وارد دانشگاه تگزاس می‌شود و با تیراندازی از برج ساعت دانشگاه به طرف مردم، یکی از جنابت‌بارترین اتفاقات تاریخ آمریکا را رقم می‌زند.

این مستند انیمیشن ۸۲ دقیقه‌ای که در آن ویولت بین و بلیر جکسون به هنرمندی پرداخته‌اند، با استفاده از تصاویر و فیلم‌های واقعی به‌جامانده از روز حادثه، ماجرای نفس‌گیر تیراندازی و گروگانگیری در دانشگاه تگزاس را به تصویر می‌کشد. خاطرات بازماندگان و شاهدان عینی آن روز باعث شده است تا این اثر به عنوان یکی از مستندهای موفق چند سال اخیر مورد توجه قرار بگیرد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، علی حمزه‌ای و محمد غم‌خوار از خبرنگاران باسابقه سرویس حوادث به بهانه سالگرد حادثه پلاسکو درباره نحوه مواجهه رسانه ای با حوادث، به گفتگو خواهند پرداخت.

این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه ۳۰ دی ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱ بهمن ساعت ۹ و جمعه ۳ بهمن ساعت ۱۴ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>