سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره داکا به «جنایت بی‌دقت» رسید

jenayate-bi-deghat

جایزه بهترین فیلمنامه نوزدهمین جشنواره داکا در بنگلادش به فیلم سینمایی «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری رسید.

به گزارش سوره سینما، نسیم احمدپور و شهرام مکری که نویسندگی فیلمنامه را بر عهده دارند، این جایزه را در بخش رقابتی جشنواره دریافت کردند. دو فیلم «ناگهان درخت» و «کشتارگاه» دیگر آثاری ایرانی حاضر در این جشنواره بودند.

احمدپور و مکری در این دوره از جشنواره حضور نداشتند و به صورت مجازی در اختتامیه آن شرکت کردند. این فیلم به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش جهانی آن را نسرین میرشب در کمپانی «دریم لب» بر عهده دارد.

«جنایت بی‌دقت» چند ماهى است که در انتظار دریافت مجوز نمایش در ایران است و پخش داخلى آن را شرکت نمایش گستران دراختیار دارد. این فیلم تاکنون در فستیوال‌های بین‌المللی ونیز، ویناله، شیکاگو، ‌مد فیلم؛ شارجه توکیوفیلمکس و… حضور داشته و برای اکران آن در اروپا توسط پخش‌کننده بین‌المللی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

جایزه جشنواره داکا دومین جایزه فیلم‌نامه‌نویسی «جنایت بى‌دقت» پس از جایزه منتقدان جشنواره ونیز است.

این فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره آن حرف می‌زنند و با شروع نمایش بر پرده سینما، ماجرا شکل جدیدى به خود مى‌گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>