سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب

علی انصاریان پیشکسوت فوتبال و بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت + پیام‌های تسلیت

ansarian-site

علی انصاریان بازیکن پیشکسوت فوتبال که سابقه بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی را هم داشت به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش سوره سینما، علی انصاریان مدافع پیشین تیم فوتبال پرسپولیس که مدت کوتاهی را هم برای استقلال بازی کرد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در سن ۴۳ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انصاریان که حدود دو هفته پیش به بیمارستان منتقل شده بود، به دلیل وخیم شدن شرایطش با دستگاه «ونتیلاتور» تحت نظر بود و حتی گزارش‌هایی از بهتر شدن شرایطش در روزهای گذشته منتشر شد اما پس از وخیم شدن شرایطش در دو روز گذشته، امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن دار فانی را وداع گفت.

این پیشکسوت فوتبال در سال‌های گذشته در عرصه سینما و تلویزیون هم فعالیت داشت و در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی ایفای نقش کرد و در چند برنامه هم مجری بود. «رمانتیسم عماد و طوبا» با بازی انصاریان این روزها در جشنواره سی و نهم فیلم فجر در حال اکران است.

سوره سینما این ضایعه را به خانواده انصاریان، جامعه فوتبال  و هنرمندان تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهور

متن پیام دکتر اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مصیبت غم انگیز درگذشت پیشکسوت فوتبال ایران و بازیکن خوشنام باشگاه های پرسپولیس و استقلال جناب آقای علی انصاریان را به ملت قدرشناس ایران، جامعه ورزش کشور، علاقه مندان و دوستان، بستگان و خانواده محترم ایشان به خصوص مادر گرانقدر و داغدارش از صمیم قلب تسلیت می گویم. از خداوند بزرگ برای آن ورزشکار خوش اخلاق کشورمان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسالت دارم.»

پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان

در پیام تسلیت سلطانی‌فر آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الذین اذا اصابتهم مصیبه قالواانالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت بازیکن ارزنده و محبوب فوتبال ایران، علی انصاریان موجب تأثر و تألم فراوان شد.

ضایعه درگذشت این بازیکن سابق دو باشگاه استقلال ، پرسپولیس و تیم ملی ایران برای بنده بسیار ناگوار و ناباورانه است. ضمن طلب مغفرت برای این ورزشکار مردمی و دوست‌داشتنی، امیدوارم روح بلندش مشمول رحمت واسعه الهی قرار گرفته و برای مادر گرامی ایشان، خانواده محترم و جامعه ورزش کشور صبر و شکیبایی مسالت مینمایم .»

پیام تسلیت رئیس صداوسیما

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

کرونا بار دیگر جوان عزیزی را از ما گرفت. درگذشت علی انصاریان، بازیکن سابق و محبوب فوتبال ایران، بازیگر مجموعه‌های نمایشی و مجری برنامه‌های تلویزیونی را به مردم هنردوست، همکاران، پیشکسوتان و بازیکنان فوتبال کشور و خانواده بزرگوار، به‌ویژه عموی گرامی ایشان، خطیب ارجمند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد حاج شیخ حسین انصاریان تسلیت عرض می‌کنم.

چهره دوست‌داشتنی علی انصاریان علاوه بر بازی غیرتمندانه در مستطیل سبز فوتبال، با هنرنمایی در بیش از ۱۷ فیلم و سریال تلویزیونی برای همیشه در اذهان مردم ماندگار خواهد بود. علی انصاریان و مهرداد میناوند در دوره زمانی نزدیک دار فانی را وداع گفتند تا مردم ورزش دوست ایران همواره از این دو دوست با تعصب با هم یاد و خاطرات خود را مرور کنند. از درگاه خداوند تعالی برای این دو عزیز علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

پیام تسلیت رئیس دفتر رئیس‌جمهور

متن پیام تسلیت دکتر واعظی به این شرح است؛

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جناب آقای علی انصاریان، فوتبالیست محبوب و ارزشمند کشورمان غم بزرگ دیگری را بر غم‌های این روزهای‌مان افزود. افسوس که تلاش‌های پزشکان و دعای میلیون‌ها هموطنی که لحظه به لحظه پیگیر سلامتی‌ او بودند، کارگر نیفتاد و تقدیر و مشیت الهی بر این قرار گرفت که راهی دیار باقی شود.

اینجانب ضایعه غم‌انگیز درگذشت این عضو سابق تیم ملی فوتبال ایران را به جامعه ورزش، هواداران پرشمار ورزش فوتبال و خصوصا به خانواده آن مرحوم، بویژه مادر گرانقدرش تسلیت عرض می‌کنم. برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای عموم بازماندگان، صبر و شکیبایی آرزو می‌کنم.

محمود واعظی
رئیس دفتر رئیس‌جمهور»

پیام تسلیت روابط عمومی جشنواره فیلم فجر

متن این پیام به شرح زیر است:

«بازگشت همه به‌سوی اوست

علی‌انصاریان، به عنوان یک چهره محبوب ملی، محبوب قلب‌های مردم ایران بود. در شرایطی که او دراماتیک‌ترین روزهای عمر خود را سپری می‌کرد، امیدوار و دعاگو بودیم که این ورزشکار عزیز و بازیگر خوش‌ذوق سینما با اولین حضورش درجشنواره فیلم فجر بتواند بدرخشد که… البته درخشید و ستاره ماند و به نور پیوست.

ستاد برگزاری سی‌و نهمین جشنواره فیلم فجر، همراه با مخاطبان سینما و همه مردم ایران فقدان این هنرمند و ورزشکار مردمی را تسلیت می‌گوید و ضمن طلب آمرزش برای علی انصاریان عزیز از درگاه حق، سلامت همه بیماران را آرزومند است.»