سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۸:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان «او خوب سنگ می‌زند»:

دوران محافظه کاری در سینما به سر رسیده است

n00053848-b

هادی محقق با اشاره به لزوم نوع آوری در سینمای تجربی تاکید کرد زمان محافظه کاری به پایان رسیده است.

هادی محقق با اشاره به لزوم نوع آوری در سینمای تجربی تاکید کرد زمان محافظه کاری به پایان رسیده است.

محقق به سوره سینما گفت: احساس می کنم وقت آن رسیده است که از لفافه گویی و محافظه کاری دور باشیم و مدیران سینمایی نیز بهتر است قدری نگاه خود را بسیط تر کنند. در عرصه سینمای مستقل نباید از تجربه جدید ترسید . شهرام مکری هم همینطور عمل کرد که موفق شد.

وی افزود: تجربه گرایی به معنای فرار از قالب های پیشین است و چنین چیزی نیاز به ریسک دارد، اما به عوض کردن ذائقه مخاطب می ارزد که به دل خطر زد. من این روزها آمار فروش را دنبال می کنم و خدا را شکر نسبت به سال گذشته در همین زمان فروش خوبی داریم. این موضوع نشان دهنده آن است که می توان ذائقه مخاطب را عوض کرد. می خواهم تاکید کنم که اگر فیلمی در سینمای مستقل ریسک کرد و به گونه متفاوتی تولید شد، اما نفروخت باید بدانیم در حداقلی ترین حالت ممکن برای سینمای مستقل بستر فرهنگی فراهم شده و این به خودی خود اتفاق مبارکی است. به هر حال فیلمسازان سینمای مستقل ما حداکثر تا یک دهه آینده توان کار کردن دارند و باید عرصه را برای جوان تر ها و جایگزین مطلوب فراهم کرد.

محقق درباره فعالیت های خود توضیح داد: مدتی پیش به اتفاق دو نفر از دوستان تئاتری و داستان نویس خودم، صابر محمدی و رضا گشتاسب، یک فیلمنامه نوشتیم که فضایی فانتزی و روستایی دارد. قرار است با یک شیوه اجرایی رئالیستی آن را بسازم، اما در نوع برخورد با رویدادها پرداختی نامتعارف را در پیش خواهم گرفت. فکر نمی کنم در چند ماه آینده آن را کلید بزنم، چون علاوه بر اینکه سال رو به سردی می رود و من فصل را یکی از کاراکترهای هر فیلم به حساب می آورم، ترجیح می دهم صبر کنم تا وضعیت مدیران سینمایی جدید و شورای صدور پروانه ساخت مشخص شود. برای این فیلم زورمان نمی رسد از چهره ها استفاده کنیم، چون به هر حال در جایی غیر از سینمای مستقل مجال فعالیت نداریم.

هادی محقق پیش از این «او خوب سنگ می زند» را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>