سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۸:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
بی‌توجهی بخش خصوصی و دولتی به سینمای کودک/

رفایی «خانه‌های شیشه‌ای» را در فضایی شهری می‌سازد

Naser-Refaee4

ناصر رفایی از ساخت فیلم تازه‌اش به نام «خانه‌های شیشه‌ای» در فضایی شهری خبر داد.

ناصر رفایی از ساخت فیلم تازه‌اش به نام «خانه‌های شیشه‌ای» در فضایی شهری خبر داد.

رفایی درباره فعالیت‌های جدیدش به سوره سینما گفت: ظرف روزهای آینده برای فیلم سینمایی «خانه‌های شیشه‌ای» درخواست پروانه ساخت می‌کنم. این فیلم فضایی شهری دارد و درباره فضای زندگی امروز در تهران است. فیلم حدود ۱۲ بازیگر اصلی دارد. نقش اول به شکل رایج تقریبا وجود ندارد. همه کاراکترها به نوعی نقش اول هستند.

وی افزود: این فیلمنامه را به همراه فائزه عزیزخانی نوشتم. تقریبا پیش‌تولید غیررسمی را شروع کرده‌ایم و به محض اینکه پروانه ساخت بگیریم فیلم را کلید می‌زنیم. تا حدود زیادی امیدواریم که فیلم را به جشنواره فجر برسانیم. من تقریبا همه فیلم‌هایم را در بخش خصوصی ساخته‌ام و چندان از حمایت و مشارکت بخش دولتی بهره‌مند نبوده‌ام.

کارگردان «چتر سبز» گفت: یک فیلمنامه سینمایی کودک به نام «فرمول ۱۳» داشتم که به خاطر اتفاق‌های ناخوشایندی که برای «چتر سبز» در تولید و عرضه افتاد نتوانستم برای تولید این فیلم برنامه‌ریزی کنم. تا وقتی وضعیت سینمای کودک در تولید و عرضه به این شکل است نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برای تولید فیلم کودک در ذهن داشت. نه بخش خصوصی نه دولتی روی خوش به سینمای کودک نشان نمی‌دهند. امیدوارم در دولت جدید فضای سینمای کودک بخصوص در اکران بهتر شود تا فیلمسازان قدرت تولید فیلم کودک را دوباره پیدا کنند. در چنین شرایطی برای ساختن «فرمول ۱۳» برنامه‌ریزی خواهم کرد.

رفایی کارگردانی فیلم‌های سینمایی «صبحی دیگر»، «امتحان»، «خانه امن است» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>