سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۲:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

درستکار: دوران طلایی سینمای ایران با سینمای کودک رقم خورده است

poster-koodak-27th

رضا درستکار گفت: بخش مهمی از دوران طلایی سینمای ایران با سینمای کودک رقم خورده است.

رضا درستکار گفت: بخش مهمی از دوران طلایی سینمای ایران با سینمای کودک رقم خورده است.

سوره سینما- درستکار منتقد سینما در گفت‌ و گو با ستاد خبری بیست وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به تاثیر سینمای کودک در جریان کلی سینمای ایران گفت: اولین تجربیات حرفه‌ای و حضور سینماگران در محافل و فستیوال‌های خارجی و بین‌المللی به بهانه فیلم کودک بوده است.

وی ادامه داد: در دهه ۶۰ به علت رشد بالای جمعیت و تولد انبوهی از کودکان تقاضا برای فیلم‌های کودک بسیار بالا رفت. سینمای کودک در آن سال‌ها پیروزمندانه توانست هم جریان تجاری را به خوبی پیش ببرد و هم جریان هنری خود را ممتاز کند اما بعدها سینمای کودک جایگاه بین‌المللی و حتی داخلی خود را از دست داد.

این منتقد که  سال‌ها قبل با سمت‌های مختلف و حتی عنوان داوری در جشنواره کودک حضور داشت، ضمن انتقاد از روند سیاستگذاری‌های فرهنگی در چند سال اخیر بر ضروری بودن برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: جشنواره کودک از جمله جشنواره‌هایی است که نباید به صرف برپایی یک ضیافت به آن نگاه کرد. این جشنواره ضمن آنکه می‌تواند در حوزه فرهنگی پویایی را به همراه داشته باشد ، به علت پراکندگی جغرافیایی در کشور نیز جز ضروریات است چرا که اگر این آوا فقط از تهران شنیده شود سبب تک صدایی می‌شود.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از ۱۵ تا ۱۹مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.