سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

محسن قاضی مرادی بازیگر پیشکسوت درگذشت + پیام‌های تسلیت

Ghazimoradi

محسن قاضی مرادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون شامگاه چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه درگذشت.

به گزارش سوره سینما، محسن قاضی مرادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون شامگاه چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه دار فانی را وداع گفت.

زنده یاد قاضی مرادی سال‌ها از بیماری پارکینسون رنج می‌برد بر اثر عوارض این بیماری، در منزل شخصی خود جان به جان آفرین تسلیم کرد.

محسن قاضی مرادی کارنامه پر باری در زمینه سینما و تلویزیون داشت و از آثار سینمایی اش می توان به فیلم‌هایی چون «سگ کشی»، «قطعه ناتمام»، «خانه‌ای روی آب»، «یک بار برای همیشه»، «دایره زنگی» و… اشاره کرد.

او در سریال‌های مختلفی هم به ایفای نقش پرداخته است که می توان از «کت جادویی»، «کارگاه شمسی و مادام»، «روزگار جوانی»، «هفت سنگ»، «شمعدونی»، «من یک مستاجرم»، «دندون طلا»   و… نام برد.

سریال «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی از آخرین نقش آفرینی‌های اوست.

سوره سینما درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت معاون سیما

در متن پیام تسلیت دکتر حمید شاه آبادی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، محسن قاضی مرادی در ماه رحمت الهی به دیدار معبود شتافت و در جوار رحمت الهی آرمید. او بازیگری توانمند و علاقه مند به مردم و حرفه اش بود. تا آنجا که حتی در سال های پایانی زندگی اش و با وجود کسالت هم درخدمت جامعه و هنر بود.

مرحوم قاضی مرادی ازجمله بازیگرانی بود که همکاری گسترده ای با سیما داشت و طی چهار دهه گذشته در چندین سریال، تله تئاتر و فیلم تلویزیونی نقش آفرینی کرد و خاطره ساز شد.

اینجانب درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان و به ویژه همسر گرامی شان که از بازیگران سینما و تلویزیون هستند، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.»

پیام تسلیت مرکز سیمافیلم

در این پیام تسلیت سیمافیلم آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده‌یاد محسن قاضی‌مرادی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، موجب تأثر و اندوه جامعه هنری و مردم هنردوست شد. او سال‌های پایان عمرش را با بیماری سپری کرد و همسر هنرمند دلسوز و مهربانش سرکار خانم مهوش وقاری با پرستاری و مراقبت از ایشان، تلاش بی‌بدیلی انجام داد.

ایشان از پیشکسوتان عرصه بازیگری بودند که نقش‌هایی به‌یادماندنی در عرصه تلویزیون، سینما و تئاتر از خود بر جای گذاشتند.

خبر درگذشت این بازیگر بااخلاق که نقش‌های ماندگاری در سریال‌ها و فیلم‌هایی همچون شمعدونی، مهمان‌پذیر طوبی، هزاران چشم و دیگر آثار فاخر سینما و تلویزیون ایفا کرده بود، باعث تاثر عمیق شد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند فقید را به همسر هنرمند، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

در این پیام تسلیت انجمن بازیگران آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

با نهایت اندوه و تاسف بسیار، محسن قاضی مرادی بازیگر با سابقه و خاطره‌ساز کشورمان ، پس از  دوران طولانی جدال با بیماری و تحمل رنج فراوان، از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

درگذشت این چهره محبوب را به حضور همسر گرامی ایشان سرکارخانم مهوش وقاری و دیگر اعضای خانواده محترم ، همکاران و هموطنان هنردوست تسلیت عرض می‌نمائیم.

یاد و خاطره‌اش گرامی باد.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>