سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

چند خبر کوتاه از سینما و تلویزیون/ اکران آنلاین فیلمی با بازی زنده‌یاد سیروس گرجستانی

monshi-makhsoos

فیلم سینمایی «منشی مخصوص من» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی صالح دلدم در پلتفرم «آپرا» اکران آنلاین می‌شود.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «منشی مخصوص من» از ساعت ۲۰ سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت به عنوان برنامه ویژه عیدفطر در سینمای آنلاین «آپرا» در دسترس مخاطبان سینمای ایران قرار می‌گیرد.

حسام نواب‌صفوی، سیروس گرجستانی، سپیده ذاکری، الیزابت امینی، ساناز سماواتی، مجید شهریاری، سیاوش قاسمی و شهرام تیموریان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی دارند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: مجری طرح: محمد عربی، مدیرتولید: ناصر سهرابی، جانشین تولید: مرحوم هوشنگ حمزه‌ای، مدیرفیلمبرداری: سید نظام کشفی، صدابردار: آرش برومند، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مونا علامه امیری، تدوین: مهدی کارآمد، عکاس: عباس ابهری.

مستندی از اولین سازمان نظامی تشکیل شده پس از انقلاب در «به اضافه مستند»

مستند «کمیته» با روایتی از تاسیس، فعالیت‌ها و انحلال کمیته انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» به نمایش درمی‌آید.

بیست و ششمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «کمیته» به کارگردانی عبدالحسین بدرلو روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند «کمیته»، ماجرای تشکیل اولین سازمان نظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با نام «کمیته انقلاب اسلامی» در دهه ۱۳۶۰ در بین مردم شناخته می‌شد. این فیلم مستند فعالیت‌های کمیته در سال‌های ابتدایی انقلاب و ادغام آن با شهربانی و ژاندارمری را روایت کرده است.

«کمیته انقلاب اسلامی» در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ با پیام امام خمینی (ره) به عنوان اولین سازمان‌ نظامی پس از پیروزی انقلاب تأسیس شد و در سال ۱۳۷۰ پس از تصویب قانون تشکیل نیروی انتظامی، منحل و با ادغام سازمان آن با شهربانی و ژاندارمری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.

این فیلم مستند در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور داشت و نسخه تلویزیونی آن در برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» پخش و بررسی می‌شود.

be mostanad 26

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور محمدعلی صمدی، پژوهشگر و کارشناس تاریخ انقلاب برگزار می‌شود. صمدی ضمن بررسی فعالیت‌های کمیته در عمر نزدیک به ۱۳ ساله آن، تاثیرگذاری این نهاد در تحولات سال‌های ابتدایی انقلاب را معرفی می‌کند. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز‌های چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۵ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستند‌های دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

پخش سری جدید مجموعه «دست انداز» از عید فطر/ رونمایی از تیزر جدید 

پخش سری جدید مجموعه طنز آیتمی «دست انداز» به تهیه‌کنندگی مجید عباسی و سعید عباسی و کارگردان شهاب عباسی  همزمان با عید سعید فطر از شبکه نسیم آغاز می‌شود.

سعید عباسی یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه طنز «دست انداز» با اعلام خبر پخش سری جدید این مجموعه از عید فطر گفت: بدنبال استقبال مخاطبان سری اول این مجموعه که عید نوروز ۱۴۰۰ پخش شد قرار است سری دوم از عید فطر روی آنتن برود برود.

وی ادامه با بیان اینکه ۸۰ درصد این مجموعه ضبط شده است گفت: سری جدید طنز تلویزیونی «دست انداز» به کارگردانی شهاب عباسی و نویسندگی حمزه صالحی با ساختاری متفاوت و جدید در ۶ آیتم هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

عباسی افزود: سری جدید این برنامه با ۱۵ قسمتی که در ایام نوروز ۱۴۰۰  به روی آنتن رفت ، تفاوت دارد و اساس این  سری شبیه سازی طنز گونه از برنامه های تلویزیونی دیگر است  که داستانک این برنامه با بازی شهاب عباسی طنزهایی پیش روی مخاطبان قرار می دهد که بسیار جذاب خواهد بود.

وی در خصوص محدودیت‌های طنز پردازی گفت: در سری جدید محدودیت طنز پردازی نداشتیم و توانستیم به لحاظ موضوع و فرم طنز،  پیشرو باشیم.

تهیه کننده «دست انداز» در خصوص بازخوردهای برنامه در ایام نوروز اظهار داشت: سری جدید این برنامه برگرفته از نقد و حمایت‌هایی است که مخاطبان نسبت به این برنامه داشتند و ما را به سمت و سویی سوق دادند که حاصلش در سری جدید به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: در سری جدید این برنامه بازیگرانی از جمله ساناز سماواتی، اردشیر منظم به این مجموعه اضافه شده اند، همچنین بازیگرانی که تاکنون در این مجموعه نقش آفرینی کرده‌اند حضور خواهند داشت.

علاقمندان می توانند «دست انداز» را از پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه نسیم به تماشا بنشینند.

فهرست عوامل سریال تلویزیونی «دست انداز» عبارتند از: تهیه‌کنندگان: مجید عباسی و سعید عباسی، کارگردان: شهاب عباسی، نویسنده: حمزه صالحی، مدیرفیلمبرداری: محسن کالجی، مدیر صدابرداری: محمدعلی درگاهی، طراح چهره پردازی : سجاد آذرنیا ،طراح صحنه و لباس:محمد یار احمدی ناظر کیفی:امیر موسوی، مدیرتولید و مدیربرنامه‌ریزی: محمدرسولی، جانشین تهیه: محمدسلیمانی، تدوین: غلامرضاساغرچیان، مدیر تدارکات: علی اکبرصادقی، آهنگساز : شهروز حقی، منشی صحنه:زهرا توکلی، دستیاران کارگردان: محمد مروتی و سیامک فروغ، عکاس: سعید زین العابدینی،  روابط عمومی: علی زادمهر.

بازیگران: شهاب عباسی، آرش میراحمدی، ابراهیم شفیعی، کوروش معصومی، مرتضی رستمی، سوسن پرور، میثم رستگاری، فرشته ترابی، شهره اشتری، بهنوش بختیاری، ساناز سماواتی، خشایار راد، افشین سنگ چاپ، حمید نیک نبرد، بهراد خرازی، پیمان مرادی، فرشته آلوسی، فاطیما درستکار، حمیدعرب، محمدطاهرخانی، سیامک فروغ، حامدمیرزاپور.

پخش مستند «گاندو ۱» از شبکه‌ سه سیما

مستندی درباره‌ شخصیت اصلی سریال «گاندو ۱» به همراه سکانس‌هایی از این سریال در قالب مستندی ۵۰ دقیقه‌ای آماده پخش گردید.

مستند «گاندو ۱» با مروری به شخصیت «جیسون رضائیان»؛ جاسوس دوتابعیتی ایرانی آمریکایی که سوژه‌ی اصلی سریال پُرمخاطب «گاندو ۱» بود، در روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه بعد از سریال تلویزیونی «یاور» از شبکه‌ی سه سیما پخش خواهد شد.

gando1

در این مستند، برای اولین بار تصاویر و فیلم‌های دیده نشده‌ای به نمایش درمی‌آید که نشان از پشت پرده‌ی سرویس‌های جاسوسی آمریکا دارد و «جیسون رضائیان» طی گفت‌و‌گویی از توطئه‌های عوامل بیگانه در ایران و منطقه پرده برمی‌دارد. هم‌چنین در این مستند که تولید گروه مستند موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی است، به عوامل نفوذی داخلی که در طی پروژه‌ی جاسوسی با «جیسون رضائیان» همکاری می‌کردند، اشاره می‌شود.

فصل اول «ملکه گدایان» در ایستگاه پایانی

قسمت پایانی فصل نخست سریال «ملکه گدایان» چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه از فیلیمو پخش می‌شود.

آخرین قسمت از فصل اول سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی زاده در حالی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت پخش می‌شود که فصل دوم این سریال نیز آماده پخش است.

«ملکه گدایان» روایت متفاوتی از زندگی کودکان کار در کنار یک داستان معمایی و پر پیچ و خم است که حامد افضلی و امین محمودی فیلمنامه آن را نوشتند و یکی از پربازدیدترین محصولات فیلیمو است که با استقبال مخاطبان همراه شده است.

malake gedayan

حسین سهیلی زاده بعد از ساخت سریال «مانکن» در دومین تجربه حضور در نمایش خانگی به سراغ فیلمنامه «ملکه گدایان» رفت تا باز هم همان دغدغه‌های همیشگی‌اش را این بار در قالب داستانی تازه مطرح کند.

باران کوثری، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، یسنا میرطهماسب، سولماز غنی، بهشاد شریفیان، عرفان ناصری، شبنم قربانی، علی صلاحی، مریم سرمدی، نورا محقق، الهام شعبانی و باحضور علی اوجی، با هنرمندی رویا نونهالی و فرزاد فرزین بازیگران این سریال هستند.

«ملکه گدایان» به تهیه‌کنندگی رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی چهارشنبه‌ها به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شود و تیتراژ ابتدا و انتهای این سریال را روزبه بمانی اجرا کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>