سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

چند خبر کوتاه از سینما و تلویزیون/ صابر ابر در «بدون قرار قبلی»

bedoone gharare ghabli

صابر ابر به فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی پیوست.

به گزارش سوره سینما، فیلمبرداری «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمود بابایی در استان خراسان رضوی و استان البرز به اتمام رسید و گروه این روزها در تهران مشغول ضبط ادامه کار هستند.

مصطفی زمانی؛ به عنوان یکی از بازیگران اصلی «بدون قرار قبلی» نامش پیش از این رسانه ای شده و صابر ابر نیز یکی دیگر از بازیگرانی است که در این پروژه حضور دارد.

«بدون قرار قبلی» پنجمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان های مصطفی مستور نوشته شده است.

بزودی اخبار و تصاویر حضور بازیگران دیگر این فیلم اطلاع رسانی خواهد شد.

حضور حوزه هنری در دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس

حوزه هنری دیجیتال امسال به نمایندگی از حوزه هنری به صورت مجازی در نمایشگاه INOTEXشرکت خواهد کرد و به معرفی خدمات و سرویس‌های خود و همچنین ارتباط با سایر فعالین حوزه فناوری و استارتاپ‌ها و گسترش تعاملات خود با سایر اعضای این اکوسیستم خواهد پرداخت.

نمایشگاه INOTEX تلاش می‌کند که علاوه بر معرفی فناوری های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و همچنین سرمایه گذاران را با فرصت های سرمایه گذاری در طرح های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا نماید.

Hozeh-inotex

دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس از تاریخ ۲۸ اردیبهشت لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری در پارک علم و فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه مهمترین رویداد فناوری و تکنولوژی در کشور است که هر ساله میزبان مهمترین شرکت‌های فعال در این حوزه است.

«زنان سرزمین آفتاب» با هدف معرفی بانوان کارآفرین در سراسر کشور روانه آنتن می‌شود

نخستین قسمت از مستند «زنان سرزمین آفتاب» با هدف معرفی بانوان کارآفرین در سراسر کشور از امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

این برنامه با  استفاده از  پتانسیل‌های بکر جغرافیایی کشور ضمن نمایش مولفه‌های محیطی و تنوع اقلیمی ایران به تلاش های اقتصادی و کارآفرینانه زنان در سراسر کشور می‌پردازد و نخستین قسمت آن به معرفی بانوان کارآفرین جزیره هرمز در استان هرمزگان اختصاص دارد.

«زنان سرزمین آفتاب» در هر قسمت از برنامه به سراغ یکی از استان‌های کشور می‌رود و از این رهگذر به شناساندن تلاش‌های زنان آن استان با بهره گیری پایدار از منابع طبیعی و فعالیت‌های اقتصادی این بخش مهم از جامعه می‌پردازد.

zanan-sarzamin-aftab

در خلال این برنامه تنوع پوشش، سبک زندگی محلی، عادات فرهنگی، بومی و اسلامی-ایرانی زنان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تقابل بین شخصیت های اصلی هر قسمت از مستند کلیتی از روابط انسان با طبیعت، تلاش های زنان برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی خود و سایر زنان، زمینه ها و بسترهای فعالیت  اقتصادی فراهم شده برای کارآفرینان زن و … را نمایش می‌دهد.

«زنان سرزمین آفتاب» کاریست از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی سعیده توکل‌نیا و کارگردانی فریبرز آهنین که یکشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۴:۴۵ روانه آنتن می شود.

روایت فعالیت جهادی پزشکان در مستند «۲۶ درجه شرقی»

مستند «۲۶ درجه شرقی» به کارگردانی امیرمهدی نژادنیک، روایتگر سفر گروهی از پزشکان معروف شهر تهران برای فعالیت‌های خیریه در مناطق محروم بشاگرد یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۹ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

کارگردان این اثر درباره سوژه فیلم خود گفت: این مستند درباره سفری است که همراه با گروهی از پزشکان و دندانپزشکان به منطقه‌ای حوالی بشاگرد رفتیم. در این سفر، فعالیت‌های این گروه و خدمات‌شان به مردم محروم را مستندنگاری کردیم.

نژادنیک افزود: فیلم ما در ابتدا با ایده ساده‌ای آغاز شد، از طریق آقای سالار بی‌باک در جریان فعالیت‌های این گروه قرار گرفتم؛ وقتی با آنان همراه شده و به مناطق محروم رفتم، جذابیت‌های کار باعث شد تا برای ساخت فیلم مستند دست به کار شوم. ماهیت فیلم بر دو محور است؛ یکی آشنایی با زندگی مردم این منطقه، کمبودها، مشکلات، قناعت و ساده‌زیستی آنان است و دیگری فعالیت‌های پزشکان که علیرغم داشتن زندگی مرفه، مطب بالای شهر و … خود را به راحتی با شرایط سخت این مناطق وفق داده و برای رسیدگی به مردم آستین بالا می‌زند.

کارگردان مستند «۲۶ درجه شرقی» گفت: امیدوارم این فیلم بستری باشد تا دست اندرکاران و خیرین، شرایطی را فراهم کنند تا رسیدگی بیشتری به مردم این مناطق محروم صورت گرفته و کیفیت زندگی‌شان بهبود پیدا کند.

26 daraje sharghi

نژاد نیک با معرفی گروهی از پزشکان که در قالب گروه‌های جهادی خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: این گروه متشکل از تعدادی پزشک و دندانپزشک است که سابقه زیادی در زمینه فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم دارد. بسیاری از این پزشکان در مناطق بالاشهر تهران مطب دارند اما مدتی از زمان خود را به این‌گونه فعالیت‌های عام المنفعه در مناطق محروم اختصاص می‌دهند. در این گروه، علاوه بر خدمات پزشکی که ارائه می‌شود، گروه دیگری هم در حال کار است که فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند.

وی افزود: این گروه از پزشکان سالانه یک اردوی بزرگ در تابستان برگزار می‌کنند که مستند «۲۶ درجه شرقی» هم ماحصل همان سفر تابستان آنهاست و در دیگر ایام سال و تعطیلات چند روزه نیز اردوهای کوچک‌تری برگزار می کنند و به حاشیه شهر تهران می‌روند. در مستند «۲۶ درجه شرقی» با گروه منتظران ظهور همراه شده‌ایم.

این مستندساز درباره نامگذاری مستند خود توضیح داد و گفت: نام این فیلم برگرفته از مختصات جغرافیایی منطقه‌ای در بشاگرد است که در آن حضور داشتیم. البته این نام سمبلیک است و همراه با این گروه سفرهای دیگری هم به مناطق محروم داشته‌ایم.

او درباره روند تولید این مستند گفت: از زمانی که طرح مطرح شد، کمتر از ۴۸ ساعت وارد منطقه شدیم و فیلمبرداری این مستند حدود ۱۰ روز طول کشید و سپس تدوین آغاز شد. این مستند تاکنون در یک جشنواره حضور داشته که آن هم جشنواره اخلاق پزشکی بوده است. برای اولین بار این مستند در شبکه مستند رونمایی خواهد شد.

عوامل تولید مستند «۲۶ درجه شرقی» عبارتند از:  تهیه‌کننده: سالار بی‌باک، تدوین: سپیده صفاریان، تصویربردار: مهدی خادمی، اصلاح رنگ و نور: حسین صدقی، صداگذاری: رضا مقدم، طراح پوستر: مهدی آگاه منش و تیتراژ: روح الله گیوه‌چی

این فیلم مستند یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>