سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

چند خبر کوتاه از سینما، تلویزیون و نمایش خانگی/ میترا حجار به «جزیره» سیروس مقدم رفت

jazireh-mitra-hajjar

میترا حجار به عنوان جدیدترین بازیگر سریال نمایش خانگی «جزیره» با سیروس مقدم همکاری می‌کند.

به گزارش سوره سینما، میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون که سابقه حضور در آثار مطرح سینمای ایران در دهه‌های مختلف را دارد این روزها در دومین تجربه حضور در نمایش خانگی مقابل دوربین سیروس مقدم در سریال «جزیره» رفت.

میترا حجار که فعالیت سینمایی‌اش را از میانه دهه هفتاد و با بازی در آثار مطرحی همچون «متولد ماه مهر»، «اعتراض»، «سگ کشی» و «شب‌های تهران» آغاز کرد در طول بیش از دو دهه حضور در سینما و تلویزیون ایفاگر نقش‌های ماندگاری بوده است.

سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم و با فیلمنامه‌ای از علی طالب‌آبادی جدیدترین تجربه کارگردانی خالق «پایتخت» است که در نمایش خانگی تولید می‌شود و قرار است به زودی از فیلیمو پخش شود.

این سریال به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و امیرحسین حیدری ساخته می‌شود و پیش از این حضور محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی و امیر مقاره در این سریال قطعی شده و دیگر بازیگران این سریال به زودی معرفی می‌شوند.

برخی از عوامل این سریال عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت، مدیر تولید: مسعود دلیری، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، تدوینگر: سپیده عبدالوهاب، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، مدیربرنامه ریزی: سید علی هاشمی، طراح صحنه: پیام حسین سوری، طراح لباس: آرزو غفوری، بازیگردان: میکائیل شهرستانی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، منشی صحنه: آسیه معصومی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: امین انتشاری، عکاس: امیرحسین شجاعی، گرافیست: عرفان بهکار، سرپرست گروه تولید: حسین فیض آبادی، مدیر تدارکات: نادر اژدری.

ویژه برنامه‌های انتخاباتی سیمای مراکز استانی

پنج ویژه برنامه و مسابقه تلویزیونی با محوریت انتخابات در سیمای مراکز استانی صداوسیما تولید و از شبکه‌های مختلف استانی و سراسری پخش می‌شود.

تولید و پخش پنج ویژه برنامه متمرکز با موضوع انتخاب و انتخابات، جزو برنامه‌های اصلی مراکز در این مدت بوده است.

نخستین برنامه «من ایرانی‌ام» است که در سیمای مرکز فارس تولید و از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود. موضوع این برنامه گفت‌وگوی ویژه با رأی اولی‌هاست.

در مرکز گیلان هم برنامه‌‌ای با عنوان «میز خدمت» ساخته می‌شود، برنامه‌ای در قالب طنز کوتاه شامل گفت‌وگوی یک مسئول با یک شهروند که به بیان مطالبات مردمی و چگونگی پاسخ دادن مسئول در چارچوب طنز تلخ و نقد اجتماعی در فضایی کاملا استودیویی و گرافیکی با ریز آیتم‌های جذاب بصری در واکنش به پرسش‌ها و پاسخ‌های شهروند و مسئول با استفاده از افکت‌های صوتی اختصاص دارد.

مرکز سمنان هم برای انتخابات امسال موشن‌گرافیک «توقف ممنوع» را تولید کرده است.

این مجموعه موشن‌گرافیک‌ها، موضوعات متنوع و مهم جامعه را دستمایه کار خود قرار داده‌اند و نقش و تاثیر انتخابات در آینده کشور و افزایش قدرت سیاسی، محور اصلی آنهاست ضمن اینکه حساسیت‌های رسانه‌ای را با هدف شورآفرینی برای افزایش حضور آگاهانه آحاد مختلف جامعه ملاک و معیار قرار داده و در چارچوب‌های از پیش تدوین شده تولید می‌شوند.

entekhabat

در صدا و سیمای مرکز آبادان، مسابقه‌‌ای تلویزیونی به شیوه پیامکی تولید می‌شود که از شبکه‌های مختلف استانی و سراسری پخش شده و عموم هم وطنان می‌توانند در آن شرکت کنند.

این مسابقه «۶+۱۳» نام دارد و علاوه بر ماهیت اصلی آن یعنی اجرای مسابقه، بخش‌های دیگری هم در آن گنجانده شده است.

برنامه با ترکیبی از المان‌های معرف اقصی نقاط کشور در قالبی گرافیکی شروع می‌شود و در ادامه با پخش نریشن اطلاعاتی در ارتباط با انتخابات ،سواد رسانه‌ای و سایر اطلاعات مرتبط با فضای انتخاباتی با لحنی ساده و روان، ترجیحا با ظرفیت نمایشی ارائه می‌شود؛ در ادامه سوال برنامه متناسب با اطلاعاتی که در نریشن ابتدایی پخش شده مطرح و برای پاسخ مخاطبان سامانه پیامکی که به صورتی گرافیکی و جذاب طراحی شده به نمایش در می‌آید و در انتها هم پاسخ صحیح و برندگان مسابقه قبلی اعلام می‌شود.

گفتنی است این برنامه با شکل و گرافیکی دیگر، برای پخش از رادیونمای استان‌ها هم تولید می‌شود.

نکته حائز اهمیت در این بین، افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه طی چند روز نخست پخش آن است به طوری که میانگین ارسال پیامک از حدود ۳ هزار مورد در دو برنامه اول، به بیش از ۹ هزار مورد در برنامه‌های بعدی رسیده است.

«برگ برنده» عنوان مسابقه تلویزیونی دیگری است که با محوریت انتخابات و در سیمای مرکز گلستان تولید می‌شود.

این مسابقه در چهار مرحله بین دو خانواده طراحی شده است؛ در مرحله اول سه سوال در حد سوالات عمومی با رویکرد انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و بیانیه گام دوم مطرح می‌شود که بر اساس مدت زمان، سرعت و دقت پاسخ‌ها توسط داورها امتیاز بندی می‌شود؛ مرحله دوم دوبله برخی از فیلم‌های مرتبط با انتخابات (انتخاب اصلح، ضرورت شرکت در انتخابات، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و …) است، مرحله سوم شناسایی عکس شخصیت‌های تاثیر گذار و مرحله چهارم هم مربوط به انتخاب شریک زندگی است.

پوستر فیلم مستند «ماه در تکه آینه» رونمایی شد

اکران فیلم مستند «ماه در تکه آینه» به کارگردانی الهام حسامی، جمعه‌ی هفته‌ی جاری در سینماهای هنر و تجربه آغاز خواهد شد.

پوستر فیلم مستند «ماه در تکه آینه» در آستانه‌ی اکران رونمایی شد. این پوستر توسط علی باقری طراحی شده است.

این فیلم در نخستین روز اکران، جمعه ۷ خرداد ساعت ۱۹ در موزه‌ی‌سینما به روی پرده خواهد رفت.

«ماه در تکه آینه» عنوان مستند پشت‌صحنه‌ی فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» است.

Mah-Dar-Tekeye-Ayeneh-Poster

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۹۸ بود که در سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر نیز موفق به دریافت ۶ سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است.

عوامل فیلم مستند «ماه در تکه آینه» عبارتند از: کارگردان: الهام حسامی، تدوین: شهروز توکل، صداگذار: عرفان یزدی، موسیقی: محمد بختیاری، تصویربرداران: مهدی آزادی‌  و طاها آبیار، تصویربردار پشت صحنه: الهام حسامی، صدابردار: عبدالله حیدری، مشاور رسانه‌ای: مهسا همتی، اصلاح رنگ و نور: مرکز گسترش فناوری سینمایی مجد، تهیه شده در هفت هنر ماندگار.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>