سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

سینماها، وضعیت قرمز را نادیده می‌گیرند

salon-cinema

رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران از باز بودن سینماهای پایتخت در وضعیت قرمز تهران خبر داد.

سوره سینما – موج پنجم کرونا با همه‌گیری گونه دلتای این ویروس شرایط کسب و کارهای مختلف را دگرگون کرده است. در حالی که روز گذشته ستاد ملی کرونا وضعیت تهران را قرمز اعلام کرده است،‌ محمد قاصد اشرفی رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران از تداوم کار سینماها خبر داده است. به نظر می‌رسد فروش نیم میلیاردی چند روز اخیر فیلم «دینامیت» و البته قرارگیری سینماها در گروه دوم طبقه‌بندی کرونا، سینماداران را مجاب به ادامه فعالیت کرده است.

هرچند دیگر فضاهای فرهنگی تهران اعم از سالن‌های تئاتر و گالری‌ها به دستور وزارت ارشاد تعطیل شده‌اند، محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش و عضو ستاد کرونای سازمان سینمایی به تسنیم گفته است «ما تابع ستاد کروناییم و تمام سینماهای کشور موظف‌اند که مصوبه ستاد کرونا را در خصوص فعالیت‌های سینماهایشان اعمال کنند. در واقع وضعیت فعالیت سینماهای سراسر کشور بنا بر وضعیت کرونایی هر استان مشخص خواهد شد.»

در سوی دیگر ماجرا، خبرگزاری صبا به استناد از نظرسنجی گروه افکارسنجی دفتر طرح‌‌های ملی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اعلام کرده است ۹/۸۰ درصد پاسخگویا‌ن این نظرسنجی موافق بازنشدن سینماها، سالن‌های کنسرت و سالن تئاتر، ۷/۷۴ درصد پاسخگویا‌ن با بازنشدن مساجد و هیا‌ت‌های مذهبی، ۵/۷۲ درصد با بازنشدن مدارس و دانشگاه‌ها، ۸/۶۶ درصد با ندادن مجوز برای رفتن به شهر دیگر و ۷/۶۴ درصد با قرنطینه کلی و تعطیلی کامل همه اصناف (به جز مواد غذایی) به مدت دو هفته موافق هستند.

به نظر می‌رسد سازمان سینمایی همچون دیگر دستگاه‌های وزارت ارشاد به یک تصمیم جدی دست نیافته است. برای مثال در حالی قادر آشنا اعلام به تعطیلی تئاتر کرده است که تئاتر نیز همانند سینما در گروه دوم مشاغل دوره کرونا قرار گرفته است. طبق گفته متخصصان، نوع دلتای ویروس کرونا یا همان کرونای هندی قدرت همه‌گیری بیشتری نسبت به گونه‌های سابق این بیماری دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>