سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب

«سرگذشت»؛ ویژه‌برنامه شبکه چهار در ایام محرم با اجرای ساعد باقری

sargozasht

«سرگذشت» عنوان مجموعه برنامه‌ای است که از اول ماه محرم طی دوازده برنامه به شرح شفاهی ترکیب‌بندهای نفیس عاشورایی به روایت شاعر و ادیب صاحب‌نام ساعد باقری می‌پردازد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط‌عمومی شبکه چهار سیما، گذشته از اقبال درخشان ترکیب‌بند عاشورایی ارزشمند زنده‌یاد محتشم کاشانی، در میان آثار بزرگان دیگری چون وحشی بافقی، نیّر تبریزی، صفایی جندقی و… نیز می‌توان به گونه‌های مشابهی از این قالب ادبی در سوگ شهادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و شکوه حماسه شهادت حضرت اباعبدالله علیه‌السلام و یارانشان مواجه شد.

استاد ساعد باقری در طول دوازده شب در فصل دوم برنامه «سرگذشت» تامل و مروری دارد به ظرایف ادبی و ابیات انتخابی برخی از این شاهکارهای حوزه ادبیات عاشورایی.

بنابراین گزارش، در این برنامه ابیات منتخب هر ترکیب‌بند توسط محمدحسین پویانفر ستایشگر پیامبر مکرم اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت زمزمه می‌شود و در دو نوبت مخاطبان (سرگذشت) این ابیات فخیم عاشورایی را از نظر خواهند گذراند.

گفتنی است فصل اول سرگذشت به شرحی بر گنجینه الاسرار عمان سامانی اختصاص داشت که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ از شبکه چهار سیما به روی آنتن رفت و فصل جدید نیز با موضوع تاملی بر ترکیب‌بندهای عاشورایی به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی محصول گروه اجتماعی شبکه چهار سیماست که هر شب در ایام محرم ساعت ۲۲ روی آنتن خواهد رفت.

بازپخش این برنامه در دو نوبت ساعت ۱۲ ظهر و ۴ بامداد خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>