سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

روایت رویدادهای محرمی در صدسال گذشته با «یک قرن با حسین (ع)»

yek-gharn-ba-hossein

مستند روایی «یک قرن با حسین (ع)» با نگاهی تاریخی به رویدادها، عزاداری‌ها و آئین‌های عاشورایی در یک قرن گذشته روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط‌عمومی شبکه دو، این مستند تاریخی – روایی با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری، ذاکرین اهل‌بیت علیه‌السلام و کارشناسان مذهبی و با بهره‌گیری از آرشیوی از تصاویر دیده نشده در ۱۷ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای روایتگرِ رویدادهای محرمی، اماکن مهم، شخصیت‌های تأثیرگذار در آئین‌های عاشورایی، عزاداری‌ها و … در صدسال گذشته خواهد بود.

روضه‌های خانگی، ممنوعیت روضه در قبل از انقلاب، تکیه دولت، چهارپایه خوانی، محرم و امام حسین (ع) در جنگ و انقلاب، دسته‌گردانی، میان‌داری، نوآوری در نوحه، آئین‌های رویشی و … از جمله موضوعات مورد بررسی در این برنامه خواهد بود.

دکتر ولایتی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ادیب یزدی، حاج ولی‌الله کلامی زنجانی، حاج اکبر مولایی، مهدی امین فروغی، صادق آهنگران، رضا هلالی، نصرالله حدادی، موسی حقانی، حمید علیمی، سعید حدادیان، حاج محمد طاهری، حاج مرتضی طاهری و … کارشناسانی هستند که در این مستند حضور خواهند داشت.

«یک قرن با حسین (ع)» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی که از چهارشنبه ۲۰ مرداد مصادف با ۲ محرم هر شب ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>