سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب
در برنامه «نفس» مطرح شد:

نوای دلنشین پیرزن ۱۰۰ ساله به یاد همسرش/ اجازه ندادند درس بخوانم

nafas

برنامه «نفس» در هفدهمین شب میزبان زهرا بنده‌لو (زهرا خاتون) ۱۰۰ ساله از روستای یوسف‌آباد شهریار بود.

به گزارش سوره سینما، زهرا خاتون در ابتدا صحبت‌های خود درباره ازدواجش گفت: وقتی ۱۳ سالم بود من را شوهر دادند؛ زمانی که رفته بودند عاقد را بیاورند او گفته بود که عروس بچه سال است و نمی‌آیم. مادرم هم راضی نبود من را شوهر بدهند. شوهرم را خیلی دوست داشتم چون خیلی خوشگل و قدبلند بود.

زهرا خاتون، مامای روستای یوسف‌آباد بوده است؛ او در این باره افزود: من از همان بچگی مجبور بودم به پدرم در کارها کمک کنم؛ دوست داشتم درس بخوانم اما اجازه ندادند؛ چند سال بعد از ازدواج، مامایی را یاد گرفتم. اوایل انقلاب، تصدیق مامایی‌ام را گرفتم؛ آن زمان به بی‌سوادها هم تصدیق می‌دادند. نزدیک ۳۰۰ بچه به دنیا آوردم.

او درباره رابطه خود با شوهرش افزود: من و شوهرم خیلی یکدیگر را دوست داشتیم؛ همه‌جا با او می‌رفتم؛ هیچ‌وقت او را تنها نمی‌گذاشتم؛ خیلی به من احترام می‌گذاشت. درواقع تمام زندگی‌اش بودم؛ مادرش را هم خیلی دوست داشتم؛ ۲۵ سال از او مراقبت کردم.

بعد از پخش یک میان‌برنامه پسردایی زهرا خاتون که خودش او را به دنیا آورده و به او شیر داده بود در استودیو حاضر شد؛ او گفت: عزیز، به‌اندازه مادرم برایم زحمت کشیده است؛ او واقعاً شیرزن است؛ مانند مادرم او را دوست دارم.

در ادامه دختر و نوه زهرا خاتون نیز در کنار او حاضر شدند؛ دخترش درباره رابطه‌اش با زهرا خاتون توضیح داد: من هم دخترش، هم همسایه‌اش، هم رفیق و هم همدمش هستم؛ اگر یک روز مادرم را نبینم، نمی‌توانم روزم را شروع کنم؛ او خیلی به‌روز است؛ من نمی‌توانم مانند مادرم باشم اما سعی می‌کنم او را الگوی خودم قرار دهم. می‌توان مادرم را فرشته دانست.

در پایان برنامه، فلورا سام از زهرا خاتون خواست تا چند کلمه‌ای با شوهرش صحبت کند و او با سردادن نوایی دلنشین همسرش را یاد کرد.

«نفس» با رویکردی محتوامحور درباره مادران سرزمینمان ایران به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد، کارگردانی محمد پیوندی، اجرای فلورا سام در شب‌های ماه محرم و صفر هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. بازپخش این برنامه روز بعد در ساعات ۱ بامداد، ۹ و ۱۵ خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>