سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب
سیدمجید بنی‌فاطمه در برنامه «جاذبه» مطرح کرد:

از مداحی در مهدیه تهران تا جهان تشیع/ از پدرم، صداقت برای من مانده است

jazebeh

در قسمت‌های ششم و هفتم برنامه «جاذبه»، صابر خراسانی میزبان سیدمجید بنی‌فاطمه، مداح اهل‌بیت (ع) کشورمان بود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط‌عمومی برنامه «جاذبه»؛ سیدمجید بنی‌فاطمه از نوجوانی مداحی را آغاز و کم‌کم به یکی از محبوب‌ترین‌های بین‌المللی تبدیل شد. او در بخش اول صحبت‌هایش ابتدا درباره پدرخود گفت: پدر من با افتخار کارگر بود. صداقت، تنها چیزی است که از پدرم برای من به یادگار مانده است. سید بابا، سادگی شیرینی داشت. او در عالم سادگی چیزهای زیادی به من یاد داد. یک‌بار به من گفت، وقتی روضه می‌خوانی، در آن آب قاطی نکن؛ یعنی فقط برای امام حسین (ع) بخوان.

او در خصوص روضه‌خوانی و هیئت‌داری توضیح داد: روضه‌خوان علم‌دار است و اگر جایی یکی کوتاهی کرد بقیه باید کمک کنند و علم را از او بگیرند. عَلم، امانت است و باید حواسمان به آن باشد. یک علم نیست؛ از امیرالمومنین (ع) در غربت رسیده تا الان هزاران حنجره شده است. تا امروز اگر من اشتباهی داشتم، همین‌جا معذرت خواهی می‌کنم. حاج منصور تعریف می‌کرد، قبل از انقلاب مرحوم چمنی، در میدان تجریش می‌نشست، حتی زنان بی‌حجاب هم می‌ایستادند و با روضه او گریه می‌کردند. اصل روضه‌خوانی این است.

بنی‌فاطمه در بخش دوم صحبت‌هایش که جمعه شب پخش شد در خصوص ماجرای بصره چنین تعریف کرد: حاج میثم مطیعی، سال گذشته در بصره برنامه داشت. امسال به من و حاج محمود کریمی پیشنهاد داد و ما هم قبول کردیم. اولا، از ما خواستند که ما عربی بخوانیم اما به نظر من عراقی‌ها انتظار دارند که ما همین‌طور که این‌جا هستیم آن‌جا هم باشیم؛ حتی خودشان گفتند که سید مجید اگر حالش خوب نیست، فقط بیاید آن‌جا بنشیند. همین برای ما کافی است.

او در ادامه افزود: ما به حرمت در دعوت آن‌ها رفتیم. تمام رسانه‌های شیعی عراق تبلیغ کرده بودند. من شب اول و دوم حال مساعدی نداشتم و وقتی متوجه حال من شدند به قدری تشکر کردند که من شرمنده‌شان شدم. به اصرار حاج میثم چند خطی خواندم. این چند روز در بصره بازخوردهای زیادی در جهان تشیع داشت. من قول دادم دفعه بعد جبران کنم. من از رفتن به بصره پشیمان نیستم؛ چون اهالی بصره فوق‌العاده انسان‌های مهمان‌نوازی هستند. به نظرم رفتن به بصره اتفاق خوبی بود.

این مداح اهل‌بیت(ع) در پایان برنامه قطعه‌ای از نوحه حضرت رقیه (ع) را اجرا کرد.

«جاذبه» تولید مشترک شبکه افق و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که هر شب ساعت ۲۱ از شبکه افق پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>