سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

قول حمایت ۱۸ میلیارد دلاری «وارنر مدیا» از آثار جدید/ خشم هالیوود از نمایش هم‌زمان آنلاین و پرده‌ای فیلم‌ها

ATT_WM_Discovery

مدیر شرکت «وارنر مدیا» از اختصاص بودجه ۱۸ میلیارد دلاری برای ساخت فیلم‌های جدید خبر داد.

به گزارش سوره سینما، جیسون کیلار مدیر «وارنر مدیا» (WarnerMedia) در راستای تولید آثار جدید از حمایت ۱۸ میلیارد دلاری به این حوزه خبر داد.

این تصمیم در شرایطی اعلام شد که اواخر سال گذشته کیلار با نمایش هم‌زمان فیلم‌های پرفروشی مثل «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) (پَتی جنکینز) به‌صورت آنلاین و اکران در سالن‌های سینما خشم هالیوود را برانگیخت. این موضوع تا آنجا پیش رفت که حتی کارگردانی مثل کریستوفر نولان که همه فیلم‌های خود را با «وارنر» ساخته بود، ترجیح داد برای تولید اثر جدید خود به کمپانی «یونیورسال» روی آورد.

ناگفته نماند وعده اعطای بودجه ۱۸ میلیارد دلاری درحالی اعلام شد که جیسون کیلار به اشتباه بودن پخش هم‌زمان فیلم‌ها در قالب آنلاین و اکران در سینما اشاره کرد و گفت: لازم بود تا به همراه تیم خود زمان بیشتری را به گفت‌وگو با هنرمندان اختصاص دهم.

شرکت ارتباطاتی «اِی تی اند تی» (AT&T) که پیش‌تر، «وارنر مدیا» را در اختیار گرفته بود، با خرید کمپانی «دیسکاوری» (Discovery) به مدیریت دیوید زَسلَو، آینده جیسون کیلار در وارنر را نامعلوم کرده و این بلاتکلیفی با مصاحبه که جان استنکلی مدیرعامل شرکت «اِی تی اند تی» در خصوص توانایی‌های مدیر کمپانی هولو انجام داد حتی بیشتر هم شد.

استنکلی می‌گوید: دیوید زَسلو اختیار تام ساماندهی کسب‌وکار را دارد و او درباره موقعیت شغلی پرسنل تصمیم‌گیری خواهد کرد.

لازم به ذکر است که شرکت ارتباطاتی «اِی تی اند تی» در ۴ ماه گذشته معامله ۴٣ میلیارد دلاری ادغام «وارنر مدیا» و «دیسکاوری» را اعلام کرده و شرکت‌های «تایم وارنر» و «دیرکتی وی» را خریده بود.