سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب

ممانعت از پخش فیلم سینمایی «جاودانگان» در خاورمیانه

Eternals-Cinema

کشورهای خاورمیانه فیلم ابرقهرمانی «جاودانگان» کمپانی مارول را به دلیل تصاویر مستهجن هم‌جنس‌بازانه اکران سینمایی نخواهند کرد.

به گزارش سوره سینما، بر اساس گزارش «هالیوود ریپورتر» کشورهای عربستان، کویت و قطر پخش فیلم سینمایی «جاودانگان» (Eternals) را ممنوع کردند. این تصمیم در راستای حضور دو قهرمان هم‌جنس‌باز و یک قهرمان ترنس در فیلم، گرفته شده است. بحرین و عمان نیز بر اساسی خبری که «ددلاین» منتشر کرد به این کشورها پیوسته‌اند.

این در حالی است که عربستان و عمان خواستار سانسور قسمت‌های زیادی از فیلم شده بودند اما دیزنی، شرکت پخش‌کننده «جاودانگان» به‌هیچ‌عنوان این درخواست را قبول نکرد. شرکت دیزنی از بزرگ‌ترین حامیان حقوق اقلیت‌های جنسیتی بوده و سیاست افراطی ستایش همجنس‌بازان را نه‌تنها در فیلم‌های بزرگسالان بلکه در انیمیشن‌های کودکانه نیز تبلیغ می‌کند.

گفتنی است نحوه به‌تصویرکشیدن خدا و پیغمبران از دیگر مشکلات کشورهای عمان و کویت با «جاودانگان» بوده است.

اما کشورهای دیگر عرب‌زبان همانند امارات، مصر، اردن و لبنان فیلم را با سانسور کردن برخی از صحنه‌هایش اکران خواهند کرد.

در این میان کوین فیگ، مغز متفکر و مدیرعامل استودیو مارول با افتخار در مراسم افتتاحیه «جاودانگان» در لس‌آنجلس گفت: این تازه اولش است، من بسیار خوشحال هستم که ما نخستین قهرمان همجنس‌باز را برای اولین‌بار در یک فیلم ابر قهرمانی به نمایش گذاشته‌ایم چراکه همیشه کاراکترهای اقلیت جنسیتی در کامیک بوک‌ها وجود داشته و این فیلم شروع این جریان خواهد بود.

کلویی ژائو کارگردان «جاودانگان» که برنده اسکار کارگردانی شده است، از تصمیم گنجاندن چند شخصیت اقلیت جنسیتی در فیلم خود دفاع کرد و گفت که بینندگان با داستان زندگی این قهرمانان همذات‌پنداری خواهند کرد. جالب این که ژائو خود به‌واسطه قوانین حمایتی هالیوود از اقلیت‌های نژادی و جنسیتی موردتوجه قرار گرفته و بسیاری از کارشناسان درجه یک سینمای جهان معتقدند اگر او فیلمسازی خودش را ۱۰ سال پیش‌تر در آمریکا آغاز کرده بود به‌خاطر فیلمی چون «سرزمین کوچ‌نشین‌ها» (Nomadland) شانس بردن اسکار بهترین فیلم را نمی‌یافت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>