سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مرداد ۱۳۸۹ در ۱:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
رئيس حوزه‌ هنري كردستان خبر داد:

راهیابی فیلم کوتاه چیدن سپیده‌دم به جشنواره پنتداتیلو ایتالیا

راهيابي فيلم كوتاه چيدن سپيده‌دم به جشنواره پنتداتيلو ايتاليا

سوره سینما: رئیس حوزه‌ هنری کردستان از راهیابی فیلم کوتاه چیدن سپیده‌دم به جشنواره Pentedattilo ایتالیا خبر داد

سوره سینما: رئیس حوزه‌ هنری کردستان از راهیابی فیلم کوتاه چیدن سپیده‌دم به جشنواره Pentedattilo ایتالیا خبر داد

بنابر گزارش «سوره سینما»، حجت‌الاسلام محمد‌شریف شریفی امروز در گفتگو با  فارس در سنندج‌ اظهار داشت: فیلم چیدن سپیده‌دم با مضمونی دینی و اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری و تهیه‌کنندگی حوزه هنری کردستان به عنوان تنها نماینده سینمای ایران به بخش پایانی جشنواره Pentedattilo ایتالیا راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم کوتاه موفق شد به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش جوان فستیوال که از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ سپتامبر برابر با ۲۵ تا ۲۸ شهریوردرشهر تاریخی Pentedattilo کشور ایتالیا برگزار می‌شود، راه پیدا کند.

‌رئیس حوزه‌ هنری کردستان با بیان اینکه در این جشنواره ۱۰۱ فیلم از کشورهای مختلف دنیا و در بخش‌های مختلف حضور دارند، تصریح کرد: فیلم چیدن سپیده‌دم در بخش جوان جشنواره با ۲۸ فیلم راه یافته به این بخش از کشورهای اسپانیا، کرواسی، فرانسه، ایتالیا، نروژ، انگلستان، آلمان، آرژانتین، ترکیه، رومانی و اسلوونی به رقابت می‌پردازد.

حجت‌الاسلام شریفی ادامه داد: این فیلم کوتاه داستانی در مدت زمان ۱۵ دقیقه با مضمونی دینی و اجتماعی تلاش کودکی در یک روستای متروک را به تصویر می‌کشد که دنبال هم بازی می‌گردد و در این مسیر اتفاقات جالبی برایش روی می‌دهد.

وی ادامه داد: در این فیلم تیمور قادری علاوه بر نویسندگی و کارگردانی به عنوان تصویربردار، سامان حسین‌پور به عنوان دستیار کارگردان، بابک قادری به عنوان صدابردار، جمیل صفایی دستیار تصویر، حسام حسینی به عنوان عکاس، کاوه قادری به عنوان طراح صحنه و لباس، زانیار لطفی تدوین‌گر و متین عبادی، طلیعه روحانی، قانع قادری و عطاء قادری، در ساخت این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای با تیمور قادری همکاری می‌کنند.

رئیس حوزه‌ هنری کردستان در ادامه با بیان اینکه تیمور قادری، متولد ۱۳۶۹ از بچه‌های شهرستان کامیاران کردستان است، اضافه کرد: این هنرمند توانا و خلاق از آغاز سال ۸۶ فعالیت در این عرصه را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد: کسب رتبه دوم کشور در جشنواره جوان خوازمی سال ۸۷ به خاطر مجموعه داستان تابستان سرد، برنده دیپلم افتخار از مسابقه بزرگ داستان‌نویسی تالیف کتاب نماز در سال ۸۷ ، برنده جایزه بهترین داستان‌نویس سال مجله اطلاعات هفتگی به خاطر داستان ساده، مثل باران، به داوری علی‌اصغر شیرزادی و برنده جایزه بیست سال ادبیات داستانی ایران در سال ۸۸ از جمله افتخارات این فیلمساز جوان کردستانی است.

وی کسب مقام دوم کشور در مسابقه داستان‌نویسی پرچم سه رنگ من در سال ۸۶، هجده داستان چاپ شده در مجلات کشور، داور افتخاری مرحله استانی یازدهمین جشنواره جوان خوارزمی در سال ۸۸، خبرنگار افتخاری نشریه دوچرخه ضمیمه روزنامه همشهری و کارگردان چهار فیلم کوتاه داستانی شامل بر اساس خاطرات مادربزرگم، یک سفره نان و شبنم، چیدن سپیده‌دم را از دیگر افتخارات این فیلمساز و هنرمند کردستانی عنوان کرد.

رئیس حوزه‌ هنری کردستان گفت: برنده تندیس طلایی بهترین فیلم جشنواره از فستیوال فیلم قاصدک تهران در سال ۸۶ بر اساس خاطرات مادربزرگم فیلم منتخب دهمین جشنواره بین‌المللی Lebou Cine شیلی ۲۰۱۰، برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم هدی ۸۹، حائز رتبه دوم کشور در مسابقه فیلمنامه‌نویسی هدی سال ۸۹ و غیره از دیگر افتخارات تیمور قادری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>