سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

نوه علامه اقبال لاهوری مهمان «به اضافه مستند» شد

be-Mostanad-50

روایتی از زندگی و فعالیت ادبی «اکرام شاه» شاعر پارسی‌گوی پاکستانی با حضور نوه علامه اقبال لاهوری در جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، پنجاهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «دیدار» به کارگردانی احمد جان میرزایی روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مجموعه مستند «دیدار» به زندگی و فعالیت‌های ادبی هفت شاعر پارسی گوی غیر ایرانی نخبه می‌پردازد که در دیدار با مقام معظم رهبری در جلسه شعرخوانی نیمه ماه مبارک رمضان حضور داشتند. یکی از قسمت‌های این مجموعه به یک عمر فعالیت ادبی و زندگی «اکرام شاه» شاعر مشهور پارسی‌گوی پاکستانی می‌پردازد.

دکتر سید محمد اکرم، معروف به «اکرام شاه»، شاعر پارسی‌گو و استاد دانشگاه پنجاب پاکستان است. او متخلص به «اکرام» است و اشعار زیادی به زبان پارسی منتشر کرده است. مستند «دیدار» که در کشور پاکستان فیلمبرداری شده است، پرتره‌ای از زندگی او را روایت کرده است.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور ولید اقبال، نوه علامه اقبال لاهوری برگزار می‌شود و او درباره شعر پارسی در کشورهای هند و پاکستان صحبت می‌کند. این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه ۲۱ دی ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۲ دی ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۲۴ دی ساعت ۱۵ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>