سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مهر ۱۳۹۲ در ۹:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
کاوشی در تاریخ سینمای ایران/

مستندی درباره سینماگران ایرانی مهاجر ساخته شد

cinemaye-mostanad2

مستندی سه قسمتی درباره سینماگران ایرانی مهاجر به زودی آماده نمایش می‌شود.

مستندی سه قسمتی درباره سینماگران ایرانی مهاجر به زودی آماده نمایش می‌شود.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، تحقیق و پژوهش و تصویربرداری فیلم مستندی درباره تاریخ سینمای ایران به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید کاظم موسوی به پایان رسیده و به زودی تدوین آن توسط حسن ایوبی آغاز خواهد شد. این مستند قرار است درسه قسمت ۹۰ دقیقه‌ای آماده نمایش شود.

هنوز نام قطعی این مستند انتخاب نشده است. سید کاظم موسوی تصویربرداری بخش‌هایی از مصاحبه‌های این مستند را از سال ۱۹۹۵ در فرانسه انجام داده است. موضوع این مستند هنرمندان و فیلمسازان ایرانی هستند که از کشور مهاجرت کرده اند. مصاحبه با کارگردانان صاحب نام سینمای ایران که در روند سینما تاثیر زیادی داشتند و بعد از انقلاب به خارج از کشور مهاجرت کرده اند با تصاویر آرشیوی بخش‌هایی از این مستند است.

با توجه به اسناد و  مستندات جمع‌آوری شده و مصاحبه‌هایی ارزشمند پیش‌بینی می‌شود این مستند بتواند به عنوان منبعی قابل توجه برای علاقمندان سینما تبدیل شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>