سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب
در حمایت از اما واتسون؛

نسل‌کشی صهیونیست‌ها صدای هالیوود را هم درآورد

Emma-Watson-Hollywood

اما واتسون چندی پیش با انتشار مطلبی درباره فلسطین، مورد انتقادات فراوان جوامع صهیونیستی قرار گرفت. مارک رافلو، سوزان ساراندون، کن لوچ، جیم جارموش و چند تن از دیگر سلبریتی‌ها حمایت خود را از اما واتسون و مردم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش سوره سینما، بیش از چهل سلبریتی هالیوود با انتشار یک بیانیه، حمایت خود را از پست اینستاگرام اما واتسون بیان کردند. واتسون با بازنشر مطلبی که به حمایت از مردم فلسطین می‌پرداخت، مورد انتقاد شدید صهیونیست‌ها و حامیان آنها قرار گرفته بود.

میریام مارگولیز و جولی کریستی هم‌بازیان واتسون در سری فیلم‌های هری پاتر، به جمع آن چهل سلبریتی پیوستند.

این بیانیه بدین شرح است: ما تصمیم به حمایت از اما واتسون گرفتیم؛ «همبستگی» یک فعل (عمل) است، من‌جمله همبستگی واقعی با مردم فلسطین؛ مردمی که حق حقوق آنان در حال پایمال شدن است. ما مخالف بی‌عدالتی در سرتاسر جهان هستیم و حامی افرادی می‌شویم که با ظلم و جور مقابله می‌کنند.

این بیانیه سخنان تندی خطاب به اسرائیل داشت و افزود: ما مخالف تلاش‌های اسرائیلی‌ها برای غصب خانه‌های فلسطینی‌ها در محله‌های شیخ جراح، سیلوان و هر نقطه دیگر فلسطین اشغالی هستیم.

در ادامه بیانیه آمده است: ما متوجه قدرت نابرابر رژیم اشغالگر اسرائیل با فلسطینی‌ها هستیم. این مردم زیر سلطه یک سیستم نظامی و آپارتاید هستند. این حقیقت از زبان «بی تسیلیم» (B’Tselem) گروه اسرائیلی حمایت از حقوق بشر، گروه‌های فلسطینی حمایت از حقوق شر و دیگر سازمان‌های جهانی حمایت از حقوق بشر بیان شده است. ما با هر شکل از نژادپرستی اعم از «یهود هراسی» و «اسلام هراسی» مخالف هستیم. مخالفت با یک سیستم سیاسی و یا یک سیاست، امری متفاوت با تبعیض و تنفر و فرق گذاشتن میان نژادهای مختلف است. ما انتقاد و مخالفت با یک سیستم سیاسی و یا یک سیاست را امری کلیدی در بهبود وضع جامعه می‌دانیم.

در پایان این بیانیه اشاره به سخن دزموند توتو یکی از بزرگان مسیحیت شده است. او گفته بود: اگر شما با مشاهده بی‌عدالتی، اعلام بی‌طرفی کنید، شما طرف زورگو را گرفته‌اید. در پایان بیانیه ذکر شد: با گوش فرادادن به سخن انسانی توتو، ما طرف عدالت، آزادی و حق‌وحقوق برابر را می‌گیریم. این حداقل کاری است می‌توانیم بکنیم.

دنی دندون نماینده سابق دائمی اسرائیل در سازمان ملل و گیلاد اردان سفیر اسرائیل در سازمان ملل انگ «یهود هراسی» به اما واتسون زده بودند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>