سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «بیرو» برگزار شد؛

عباس‌میرزایی: تمام تلاشم را کردم تا فیلم سینمایی بسازم نه سریال!

Abbas-Mirzaee

مرتضی‌علی عباس‌میرزایی گفت: دوست داشتم فیلم «بیرو» کمی فانتزی شود ولی تمام من تلاشم را کردم تا فیلم سینمایی بسازم نه یک سریال!

به گزارش سوره سینما، نشست فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، به عنوان نخستین نشست مطبوعاتی چهلمین جشنواره فیلم فجر، در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در این نشست، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در پاسخ به این سوال که شما از سوی سینمای مستقل به سمت سینمای تجربی رفته‌اید آیا دلیل آن سفارشی بودن فیلم است، گفت: همه ما درگیر سینمای مستقلیم و می خواهیم فیلم دیده شود، وظیفه برخی نهادها نیز حمایت از کارهای فرهنگی است البته باید بگویم قرار بر این بود که درباره قهرمان دیگری فیلم بسازیم اما علیرضا بیرانوند گزینه مناسبی از نسل حاضر است و با تلاش و پشتکار و تمرکز به این نقطه رسیده است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا فیلم شبیه به کارتون فوتبالیست هایت، بیان کرد: دوست داشتم فیلم کمی فانتزی شود ولی تمام من تلاشم را کردم تا فیلم سینمایی بسازم نه یک سریال!

وی گفت: باید بگویم که این سالن استانداردهای سالن سینما را ندارد و صدایی که شما در این سالن می‌شنوید تمام چیزی نیست که رخ می‌دهد و صدا در گوشه‌های مختلف سالن متفاوت است.

Abbas-Mirzaee2

عباس‌میرزایی درخصوص حضور کوتاه علیرضا بیرواند در فیلم گفت: ظرفیت حضور او در این فیلم همینقدر بود. من این سکانس از حضور او را طراحی کردم که برایش یک خاطره باشد. حضور او می‌توانست به عوامل روحیه دهد.

مجید برزگر نیز در ادامه عنوان کرد: فیلمی درباره امید ساختیم در جایی که امید وجود ندارد البته تغییراتی در داستان داشتیم تا فیلم جالب‌تر شده و بهتر دیده شود.

حسین بیرانوند نیز با اشاره به این که پیش از این تجربه بازیگری نداشته، گفت: من و بیرانوند از یک ایل هستیم ولی فامیل نزدیک نیستیم. خودم دروازه بانی می‌کردم. در خرم آباد من را دیدند و تست بازیگری گرفتند و برای بازی در این فیلم انتخاب شدند.

سعید داخ در انتها گفت: ساختن هرچیزی برای اولین بار سخت است. ما در ایران فیلم ورزشی زیادی نداشتیم و ناخوداگاه متر و معیارمان فیلم‌های خارجی می‌شود که در قامت سینمای ما اصلا نیست. برای همین ممکن است با بی‌مهری مواجه شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>