سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «مرد بازنده» برگزار شد؛

مهدویان: عزتی یک ستاره تکرارنشدنی است

Mahdavian

محمدحسین مهدویان کارگردان «مرد بازنده» گفت: عزتی یک ستاره تکرارنشدنی است که هر فیلمسازی دوست دارد با او کار کند.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، دومین نشستی بود که در روز اول جشنواره چهلم فیلم فجر برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدحسین مهدویان در مورد مصداق عینی شخصیت‌های داستان‌هایش گفت: همیشه می‌گویم سؤال باید محصول یک ابهام باشد. عملاً راجع به این فیلم یا فیلم‌های دیگرم به این موضوع که شخصیت‌ها مصداق عینی داشته باشند، فکر نکرده‌ام.

ما بر اساس شخصیت‌های واقعی این فیلم‌ها نمی‌سازیم و همه آدم‌های خود داستان هستند. حتماً از اطرافم الهاماتی می‌گیرم اما مشخصاً شخصیت عینی در ذهنم نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در فیلم به سبک زندگی ایرانی بی‌توجه بودید گفت: اصلاً با این نظر موافق نیستم و فکر می‌کنم فیلم کاملاً ایرانی است و متناسب با واقعیت‌های ایرانی ساخته شده است.

فیلم یک جهان محدودی دارد و در همین محدوده هم تمام شخصیت‌ها معرفی می‌شوند؛ من خارج از فیلم نمی‌توانم از نقش چیزی بگویم.

مهدویان در مورد پایان‌بندی که خیلی از گره‌ها باز نشد، گفت: به این فکر نکردم که قسمت دومی برای این فیلم داشته باشم.

مهدویان در خصوص اینکه چرا برای نقش اصلی (سرهنگ خسروی) جواد عزتی را انتخاب کردید که از سن خودش بیشتر است، توضیح داد: به چند دلیل، یکی اینکه عزتی یک ستاره تکرارنشدنی است که هر فیلمسازی دوست دارد با او کار کند، دوم اینکه با هم دوستیم و سر کار به ما خوش می‌گذرد و سوم اینکه جواد عزتی از پس هر نقشی بر می‌آید چه بیشتر از سن خود چه کمتر!

وی در مورد ساخت‌های مکرر خود گفت: همه تلاشم را می‌کنم که کارهایم آسیب نبیند و به طور هم‌زمان باقی گروهمان کارهای پروژه بعدی را انجام می‌دهند و به‌نوبت می‌سازیم. پیشنهادهای بسیار زیادی به من می‌شود که اصلاً نمی‌رسم به خیلی از آن‌ها فکر کنم. من اگر وقت داشته باشم شاید باید بیشتر از این فیلم بسازم.

Ezzati

جواد عزتی در ادامه این نشست در خصوص نقش خود در این فیلم گفت: هر نقشی به اندازه خود چالش و سختی‌هایی دارد و صرف اینکه کاراکتری سن بالاتری داشته باشد نقش را سخت‌تر نمی‌کند بلکه درونیات نقش کار را سخت می‌کند و از این منظر این نقش خیلی سخت‌تر بود.

وی ادامه داد: نزدیک به دو سال است که مهدویان این فیلم را در سر دارد و من غافلگیر شدم که این نقش را به من پیشنهاد داد و بارها در مورد آن صحبت کردیم اما من نمی‌دانستم که قرار است در این فیلم نقش اصلی را بازی کنم.

عزتی گفت: اولین چیزی که در وهله اول به مهدویان گفتم این بود که به او گفتم بازیگران بی‌نظیری هستند می‌توانند این نقش را ایفا کنند و بازیگران زیادی را به او پیشنهاد دادم اما به من گفت من نیامدم که از تو پیشنهاد بگیرم آمده‌ام که پیشنهاد بدهم. به نظر من این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مهدویان است و از چیزی که الان هست خیلی راضی هستم.

مهدویان در پایان در اعتراض به صدای فیلم خود گفت: برج میلاد جای خوبی برای جشنواره است اما سالن سینمای آن مناسب نیست و بدتر از همه سیستم صدایی پخش دارد و اگر قرار است برج میلاد محل نهایی باشد به کیفیت سیستم سالن درست شود صدا اصلاً مناسب نیست


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>