سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «هِناس» برگزار شد؛

حسین دارابی: برای انتخاب بازیگر شهره پیرانی هیچ محدودیتی نداشتیم

Hosein-darabi

حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «هِناس» در مورد انتخاب مریلا زارعی برای نقش شهره پیرانی، گفت: هیچ اجبار و محدودیتی برای انتخاب این نقش از سوی خانم پیرانی نبوده است.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی در چهلمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین دارابی در پاسخ به سؤال خبرنگار (سوره سینما) در مورد انتخاب مریلا زارعی گفت: انتخاب بازیگر یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کار است چراکه انتخاب اشتباه می‌تواند گروه را خراب کند. با اینکه خانم شهره پیرانی باید خیلی حساسیت به خرج می‌دادند و می‌توانستند دخالت کنند اما ایشان اعتماد کردند و خانم زارعی هم اعتماد کردند و نقش را قبول کردند.

وی ادامه داد: ما زمانی که می‌خواستیم زاویه دیدمان را روایت کنیم با اینکه این سوژه‌ها سخت است و می‌تواند کلیشه‌ای شود اما دیدیم بهترین حالت برای واردشدن به این فضا، این است که از زاویه دید شهره پیرانی داستان را روایت کنیم و همان قدر که او نمی‌داند ما هم ندانیم و بیشتر می‌خواستیم تشویش و فضای ذهنی شهره را تقویت کنیم و نمی‌خواستیم فیلم جاسوسی بسازیم.

این کارگردان بیان کرد: ما تلاش کردیم با ایجاد فضای تعلیقی که در فیلم است به آن ریتم دهیم. فضای فیلم قبلی من؛ «مصلحت» با این فیلم کاملاً متفاوت است. تلاشمان را کردیم که فیلم خسته‌کننده برای مخاطب نشود.

این کارگردان ادامه داد: قبول دارم که ممکن است فیلم چند پایان داشته باشد اما یک گره‌گشایی هم باید در این فیلم انجام شود فکر می‌کنم چون در فیلمنامه یک کاشته‌هایی وجود دارد تمام سکانس‌ها فضا را تکمیل می‌کند و تلاش کردیم که با وجود همه تلخی‌ها پایان فیلم امیدی داشته باشد.

وی ادامه داد: قرار نیست که فیلم مستند بسازیم نظرمان این بود که فیلم سینمایی بسازیم و فقط می‌دانیم که دانشمندی نخبه بوده و کارهای بزرگی انجام می‌داده و در مقابل همسری بوده که خیلی زندگی و خانواده‌اش را دوست داشته است و حالا کسی که می‌خواهید به جزئیات برسید می‌توانید در فضای اینترنت سرچ کنید.

وی در خصوص انتخاب وحید رهبانی نیز توضیح داد: انتخاب وحید رهبانی خیلی برای من ترسناک بود چرا که او همیشه نقش قهرمان را ایفا کرده بود و حالا در این فیلم یک ضدقهرمان است و همه می‌ترسیدیم که او را انتخاب کنیم. با وحید صحبت کردیم و با تمرین‌ها به دل ماجرا رفتیم و یک ضدقهرمان درست کردیم که باید منزجرکننده می‌شد و وحید با هوشی که داشت به این فضا نزدیک شد.

محمدرضا شفاه؛ تهیه‌کننده فیلم نیز بیان کرد: چیزی که در تصویر می‌بینید تشویش ذهنی شهره پیرانی است.

مریلا زارعی؛ بازیگر نقش شهره پیرانی عنوان کرد: خانم پیرانی بسیار بیشتر از آن چیزی که من تصور داشتم به ما عشق و مهر دادند و من در تمام لحظات بازی احساس می‌کردم این امانت را باید با تمام وجود و توان به انتها ببرم. حتی خانم پیرانی دست من را باز گذاشتند که از ایشان کمک بگیرم و من به ایشان گفتم گوهری را به نام عشق و پایداری و ایمان دریافت کردم و به خدا توکل می‌کنم که بتوانم تمام این‌ها را با کمک همه عوامل به سرانجام برسانم.

وی افزود: ایشان خیلی سر صحنه می‌آمدند و به من کمک می‌کردند و خانم پیرانی نیز به من اعتماد کردند امروز با اشک‌های خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحالم که ایشان هم از بازی من راضی بودند.

بهروز شعیبی؛ بازیگر نقش داریوش رضایی‌نژاد نیز بیان کرد: به پیشنهاد خانم زارعی دوست دارم هم برای فیلمی که بازی کردم و هم برای فیلمی که کارگردانی کردم جایزه بگیرم.

وی افزود: فیلم «هِناس» را خیلی دوست داشتم به‌خاطر حرفی که می‌زد و روایتی که می‌کرد. بزرگ‌ترین افتخار برای من بازی با مریلا زارعی بود.

احسان ثقفی؛ نویسنده گفت: سعی کردیم یک واقعیت صادقانه از روایت را در فیلم بیاوریم اما جزئیات اتفاقاتی که منجر به ترور شده در دست ما نیست. اتفاقی که افتاده ترور بوده است.

سیاوش طهمورث بیان کرد: تصور می‌کنم قبل از هر سؤالی باید دیدگاهمان را به هم نزدیک کنیم تا سؤالات اثربخش باشند. چیزی که من در مورد این کار فکر کردم تعهد انسانی‌ام در مورد خانواده و اجتماع بوده است. اینجا هم انسان بین دو تعهد قرار گرفته است و هر دو را انتخاب می‌کند.

وی افزود: چیزی که برای من جالب بود این بود که شاید این فیلم‌هایی که اخیراً کار کردم در یک ردیف کار بودند من باید کاری می‌کردم که این شخصیت‌ها با هم یکی نشوند و خودم فکر می‌کنم که این‌ها با هم تفاوت‌های زیادی دارند.

وی ادامه داد: من ۵۶ سال است که کار هنری می‌کنم اما هیچ‌وقت در این چهل دوره جشنواره دعوت به افتتاحیه و اختتامیه نشدم و همیشه آدم‌های بی‌ربطی حضور داشتند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>