سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «نگهبان شب» برگزار شد؛

رضا میرکریمی: برای نقش‌های اصلی «نگهبان شب» ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند

Mirkarimi

رضا میرکریمی در خصوص انتخاب بازیگران «نگهبان شب» توضیح داد: برای این که حقی از کسی ضایع نشود و به‌خاطر کرونا، سایتی را طراحی کردیم که خواستیم داوطلبان مشخصات خود را ارسال کنند که ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا میرکریمی؛ کارگردان و تهیه‌کننده فیلم گفت: جهان فیلم جهانی است که روایت آن منطبق به نگاه شخصیت اصلی فیلم و تجربه‌ای است که او درک می‌کند، به همین خاطر همه ماجرای فیلم فضاهایی است که او از آن‌ها عبور می‌کند و من نمی‌خواستم روی آن زوم کنم.

وی ادامه داد: هر کسی یک طبیعتی دارد و من فکر می‌کنم طبیعت فیلمسازی من اینگونه است و من آدمی نیستم که زود اظهار نظر کنم اما حتماً نظر و دیدگاه و حرف دارم که آن را در لایه‌های فیلم بیان می‌کنم و این گفتن به طور صریح نیست. به نظر من فیلم کند و خسته کننده نبود.

میرکریمی بیان کرد: بخشی از رنگ‌ها در فیلم‌های من به زمینه تجربه و دانشگاهی من و اینکه در دانشگاه گرافیک خوانده‌ام، برمی‌گردد و فضای بصری فیلم برایم مهم است.

وی‌در مورد فیلمنامه نیز توضیح داد: فیلمنامه به این معنا که از جایی برداشته شده باشد نیست اما شخصیتی که خلق می‌شود و ما اجازه ورود به درون او را می‌دهیم به شدت واقعی و مستقل است.

میرکریمی گفت: تعریف‌هایمان در مورد نقطه عطف فیلم باید یکی شود، نقطه عطف آن چیزی که در آموزشگاه‌ها یاد می‌دهند نیست بلکه به جهان قصه برمی‌گردد، جهان قصه چیزی را تعریف می‌کند که می‌توان آن را نقطه عطف کرد.

وی در خصوص انتخاب بازیگران توضیح داد: سفرهایی که برای فیلم‌ها می‌روم و جوان‌ها را می‌بینم علاقه‌مند به حوزه بازی زیاد است و برای این که حقی از کسی ضایع نشود و به‌خاطر کرونا، سایتی را طراحی کردیم که خواستیم داوطلبان مشخصات خود را ارسال کنند که ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند. در چند روز بررسی کردیم و به جمع هزار نفر رسیدیم و ۵۰۰ نفر انتخاب شدند و تست حضوری از آن‌ها گرفتیم و تورج الوند در همه مراحل بالا می‌آمد.

وی ادامه داد: برای نقش نسیبه هر روز یکی را می‌آوردیم و با تورج از آن‌ها تست می‌گرفتیم و در نهایت به لاله مرزبان رسیدیم. محسن کیایی نعمتی برای من بود و شیفته بازی او در سریال «هم‌یگناه» شدم و از ته آرزو کردم که با او همکاری داشته باشم.

میرکریمی در مورد تدوین مجدد فیلم گفت: هر چیزی امکان دارد البته من هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام که ریتم کار کند است. ضمن اینکه جهان هر اثری تناسبات خود را می‌طلبد. من باید بگویم که یک جاهایی ریتم کار تند هم است.

لاله مرزبان؛ بازیگر این فیلم نیز گفت: هیچ احتمالی برای کاندیدا شدن نمی‌دهم و کار کردن با آقای میرکریمی جز آرزوهای من بود و برایم همین جا بودن خیلی کافی است. کار کردن با آقای میرکریمی برای هر بازیگری می‌تواند آرزو باشد.

محسن کیایی بیان کرد: در کارنامه هر بازیگری کار کردن با کارگردانی مثل آقای میرکریمی آرزو است و خوشحالم که در این‌کار بازی کردم. میرکریمی دانش بسیار بالایی دارد و رفیق بسیار خوبی است.

تورج الوند؛ بازیگر نقش اصلی فیلم نیز بیان کرد: این فیلم پنجمین فیلمی بود که تست دادم و همیشه از تست‌ها خوشحالم بیرون می‌آمدم، با توجه به تست‌هایی که می‌دادم پیش می‌رفتم و تا اینکه با آقای میرکریمی مواجه شدم و این شد که ایشان به من اعتماد کردند و من خیلی خیالم راحت بود که بهترین عملکرد خود را ارائه خواهم داد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>