سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «نمور» برگزار شد؛

داود بیدل: نمی‌خواستم مخاطب را درگیر دکوپاژهای عجیب‌وغریب کنم

Davood-Bidel

داود بیدل کارگردان «نمور» گفت: بعضی از فیلم‌ها در فضایی مخصوص به خود فیلم‌برداری می‌شوند. ما نخواستیم مخاطب را درگیر دکوپاژهای عجیب‌وغریب کنیم.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داود بیدل در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست سمیرا حسن‌پور بیان کرد: هر نقشی با نقش دیگر متفاوت است. من نمی‌توانم این نقش را با کارهای قبلی‌ام مقایسه کرده و آن‌ها را در یک دسته قرار دهم. این نقش چیزی بود که تابه‌حال تجربه‌اش نکرده بودم. من تمام تلاش خود را برای ایفای هرچه بهتر این نقش انجام دادم.

سیدیاسر جعفری؛ تهیه‌کننده در خصوص موقعیت مکانی نمور توضیح داد: قصه این فیلم در شمال می‌گذشت و از آن‌جایی که بیست روز در شهر انزلی باران می‌بارید ما این شهر را برای فیلم‌برداری انتخاب کردیم.

داود بیدل کارگردان این فیلم گفت: بعضی از فیلم‌ها در فضایی مخصوص به خود فیلم‌برداری می‌شوند. ما نخواستیم مخاطب را درگیر دکوپاژهای عجیب‌وغریب کنیم. من سعی کردم در پلان‌ها ردپایی از خودم جا نگذارم تا مخاطب با چیزی که درون پلان است ارتباط برقرار کند.

نوشین معراجی؛ نویسنده در پاسخ به ضعیف بودن دیالوگ‌ها توضیح داد: سعی من این بود که فیلمنامه‌ای بنویسم که قوی باشد و اگر شما آن را ضعیف پنداشتید حتماً از ضعف من بوده است. خواستم در فیلمنامه گره به گره کار کنم و اطلاعات را ذره‌به‌ذره تزریق کنم.

بیدل گفت: به نظرم فیلم به لحاظ دراماتیک سفره‌اش را به‌درستی پهن کرده است.

نسیم ادبی درباره شانس دریافت سیمرغ بیان کرد: همیشه جایزه گرفتن و موردتوجه بودن در یک رقابت جالب و جذاب است. اما چیزی که برای من اهمیت دارد کار خوب انجام‌دادن بود و دوست دارم مخاطب با نقش‌های من ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: ما در دو سال گذشته درگیر بیماری کرونا بودیم و من می‌دانم با چه سختی زیادی کارها ساخته شده‌اند.

بهاره کیان‌افشار در ادامه افزود: فکر نمی‌کنم برای هیچ بازیگری جایزه گرفتن جذاب نباشد. اما فکر نمی‌کنم این نقش به لحاظ مختصاتی که دارد برای سیمرغ گرفتن موردتوجه قرار بگیرد. من بدون توجه به موضوع جایزه گرفتن در این کار ایفای نقش کردم.

سمیرا حسن‌پور نیز دراین‌خصوص گفت: من وقتی نقشی را بازی می‌کنم به این که کاندیدا می‌شوم یا نه فکر نمی‌کنم. من اگر جایزه بگیرم خوشحال می‌شوم اما از جایزه نگرفتن ناراحت نخواهم شد.

باربد بابایی با تاکید بر اینکه بازیگری را ادامه خواهد داد توضیح داد: بازیگری برای من به‌هیچ‌عنوان تجربه‌ای گذرا نیست. برنامه‌سازی همواره برای من دغدغه است اما در حد توانم نیز بازیگری می‌کنم.

بیدل گفت: خانواده مهم‌ترین عنصر تشکیل یک جامعه است. اگر با حرف‌زدن مشکلات خانوادگی را حل کنیم، میزان عصبانیت در جامعه نیز کمتر می‌شود.

محمدرضا علیمردانی درباره بازی در این فیلم افزود: من فیلمنامه را دوست داشتم و از همکاری با این کارگردان بسیار خوشحالم. پسندیدن یا نپسندیدن آثار، امری سلیقه‌ای است.

در ادامه نسیم ادبی درباره دلیل پذیرش این فیلم گفت: نقش سمیرا برای من بسیار متفاوت بود. این نقش به‌نوعی در فیلمنامه نقشی تخت به‌حساب می‌آمد و من دوست داشتم به‌عنوان بازیگر به این کاراکتر رنگ و بویی تازه ببخشم.

سیدیاسر جعفری نیز راجع به انتخاب بازیگران توضیح داد: من پیشنهاداتم برای انتخاب بازیگر را به داوود بیدل ارائه دادم و او هم با بازیگران وارد گفت‌وگو شد.

جعفری در پایان گفت: ما در این فیلم دو تا سه بازیگر تازه‌کار داریم که امیدوارم راهشان در سینما باز شود. باید بگویم که من تمام‌قد پای این کار می‌ایستم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>