سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

«شوالیه ماه»؛ جدیدترین اثر مارول

شوالیه ماه

«شوالیه ماه» اولین حضور اسکار ایزاک در دنیای ابر قهرمانان مارول، مجموعه‌ای از دیزنی پلاس خواهد بود.

به گزارش سوره سینما، پس از پخش تریلر دوم «شوالیه ماه» (Moon Knight) در میان تبلیغات فینال مسابقات فوتبال آمریکایی (گران‌ترین باکس تبلیغات در آمریکا) می‌توان پی برد که دیزنی حساب بسیاری روی این سریال باز کرده است. اسکار آیزاک بازیگر نقش اصلی معتقد است که این کاراکتر اولین شخصیت پردازی عمیق پس از «مرد آهنی» (Iron Man) بوده است.

ایزاک که پیشتر در نقش ضد قهرمان «مردان ایکس: آخرالزمان» (X-Men: Apocalypse) ظاهر شده بود، در «شوالیه ماه» در نقش مارک اسپکتر مزدوری که با اختلال تجزیه هویت دست و پنجه نرم می‌کند، بازی می کند. اسپکتر افسر سابق سپاه تفنگداران نیروی دریایی، توسط یک خدای باستانی مصری از مرگ رهایی می آید. پس از این او به حقیقت فیزیکی این خدایگان تبدیل می‌شود. اسپکتر باید هویت‌های مختلف «شوالیه ماه» در دنیای مدرن امروز و دنیای باستانی مصر را کنترل کند.

این اولین حضور آیزاک در بلاک باستری برای دیزنی نیست، او در نقش یکی از کاراکترهای اصلی مجموعه فیلم‌های «جنگ‌های ستارهای» ظاهر شده بود. سپس او از دنیای بلاک باسترها خداحافظی کرد و بدنبال نقش آفرینی در فیلم‌های «دست ساز» افتاد. او در مصاحبه‌ای با نشریه امپایر گفت: بشدت تشنه بازگشت به فیلم‌های کوچک و کنکاش در روحیات یک کاراکتر بودم.

فرصت شخصیت پردازی و کنکاش در «شوالیه ماه» چیزی است که آیزاک فکرش را نمی کرد. او در این باره گفت: در «شوالیه ماه» حس دست ساز بودن به من داد. این اولین شخصیت پردازی پس از «مرد آهنی» است. من فکر می‌کردم بتوانم این کاراکتر را مال خود کنم و کاری متفاوت ارائه دهم.

دلیل موفقیت «مرد آهنی» در این بود که بیشتر گرایش به شخصیت پردازی داشت تا صرفا بستری برای گسترش دنیای مارول و فیلم‌های آتی. امروز اغلب فیلم‌های مارول به سکوی پرشی به فیلم بعدی تبدیل شده‌اند. دیگر فرصتی برای کاراکتر پردازی نمانده است.

با استناد به سیناپس‌های منتشر شده از «شوالیه ماه»، گویا در این مجموعه اولویت با داستان گویی است تا صحنه‌های پر طمطراق اکشن. جرمی اسلیتر خالق پروژه بوده و محمد دیاب چند قسمت از سریال را کارگردانی خواهد کرد. ایتان هاوک، آرتور هارو و گاسپارد یولیل از دیگر بازیگران پروژه هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>