سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب
نگاهی به سریال‌های نوروز ۱۴۰۱؛

از «زیرخاکی ۳» تا «دردسرهای شیرین»

Serial-Noroozi

نوروز امسال در همراهی با شبکه‌های سیما، چهار سریال جدید روی آنتن خواهند رفت که «زیرخاکی ۳» و «دردسرهای شیرین» به ترتیب سریال‌های شبکه یک و شبکه پنج سیما خواهند بود.

سوره سینما : عید نوروز است و برنامه های متنوع آن در تلویزیون! که البته بخش عظیمی از این برنامه ها شامل سریال های نوروزی می شوند. سریال هایی که همه مخاطبان تلویزیون از یک ماه قبل از سال جدید، پیگیر آن هستند که تعطیلات عید چه سریالی از شبکه های سیما پخش خواهد شد تا آن ها را در شب های عید نوروز سرگرم کند؛ از آنجایی هم که تعداد مخاطبان سریال های طنز در آمار صدا و سیما از دیگر سریال ها و برنامه های آن بالاتر بوده، مخاطب به دنبال آن است در ایام تعطیل نوروز با یک سریال طنز سرگرم باشد.

به‌هرحال نباید از این مهم غافل شد که سریال‌ها در ایام نوروز یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های مردم در کشور محسوب می‌شوند و در کنار برنامه‌های مخاطب محوری که روی آنتن شبکه‌های سیما می‌روند، می‌توانند به‌خوبی جذب مخاطب کنند.

هرساله با پخش سریال‌های پرمخاطب و گهگاه طنز در تلویزیون مانند «پایتخت»، «نون خ»، «فوق لیسانسه‌ها»، «آچمز»، «زیر همکف» و … شاهد بالارفتن آمار مخاطب تلویزیون در این ایام هستیم و به همین جهت هم کارگردانان از اوایل پاییز درصدد تولید سریال‌هایی برای نوروز هستند و اگر هم بتوانند آنتن شبکه‌ها را در این ایام از آن خود کنند که موفق عمل کرده‌اند.

اما امسال هم مانند هرسال دیگری، زمزمه‌های تولید سریال‌های نوروز ۱۴۰۱ از همان اوایل پاییز به گوش رسید. تولیدکنندگان؛ تولید سریال‌های خود را آغاز کردند و چند روزی است که لیست سریال‌های نوروز هم اعلام شده است.

در کنار برنامه پرمخاطب «عصر جدید» چهار سریال جدید نیز روی آنتن شبکه‌های سیما خواهند رفت که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

* «زیرخاکی ۳» روی آنتن شبکه یک سیما

عوامل «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا این روزها با حضور یک بازیگر جدید ضبط سریال را ادامه می‌دهند.

فصل سوم این سریال از ابتدای آذرماه کلید خورده و در لوکیشن‌های متعددی چون شهرک سینمایی غزالی، شهرک سینمایی دفاع مقدس، حمام و محله‌هایی در کرج و پرند و تهران مقابل دوربین رفته است.

این روزها عوامل سریال در شهرک سینمایی دفاع مقدس تصاویر سریال را دنبال می‌کنند و رامین راستاد آخرین بازیگری است که تاکنون به پروژه پیوسته است. او پیش‌ازاین در سریال «نفس» با جلیل سامان همکاری کرده بود.

Zirkhaki3

تنها ۳۰ درصد از تصویربرداری باقی‌مانده و تمام بازیگران اصلی هم مقابل دوربین رفته‌اند تا این سریال برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ آماده شود.

فصل اول این مجموعه نخستین‌بار در رمضان سال ۱۳۹۹ روی آنتن رفت و پربیننده‌ترین سریال رمضانی شد. فصل دوم «زیرخاکی» خردادماه امسال پخش شد و سری سوم «زیرخاکی» نیز به‌عنوان سریال نوروزی تلویزیون برای شبکه یک در نظر گرفته شده که هر شب در ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد.

فصل دوم سریال با به اسارت رسیدن فریبرز و ناصری به دست نیروهای بعثی در جبهه به پایان رسید و مخاطبان از ابتدای فصل جدید ادامه‌های ماجراهای فریبرز را دنبال خواهند کرد.

بازیگران این سریال تولید مرکز سیمافیلم عبارت‌اند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدی‌نیا، اکبر رحمتی، خسرو احمدی، اصغر نقی‌زاده، ایرج سنجری، مریم سرمدی، مهری آل آقا، ابراهیم طلعتی نژاد، فاطمه نیشابوری، حسین عقدایی، عبدالحمید تقلبی، افشین طایی، رایان سرلک با حضور هومن برق‌نورد و هنرمندی نسرین نصرتی.

عوامل «زیرخاکی» عبارت‌اند از مدیر فیلم‌برداری: امیر کریمی، طراح گریم: عباس عباسی، طراح صحنه: بهنام جعفری، طراح لباس: مهرناز اکبری، برنامه‌ریز: میثم نجفی، دستیار یک کارگردان: رضا شریفی، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، تدوین: نیما حسن دوست، آهنگ‌ساز: آرش بادپا، منشی صحنه: مرجان تاجیک، مدیران تدارکات: حسین لنجابی، مهدی نصرالهی، محمود کوچکی دوست، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط‌عمومی: مریم عرفانیان.

* «خداداد» سریال شبکه دو سیما

مجموعه تلویزیونی «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در تهران کلید خورده است. این مجموعه که در ۱۳ قسمت و ویژه نوروز ۱۴۰۱ ساخته می‌شود، محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است که هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از این شبکه پخش می‌شود.

در حال حاضر رضا ناجی، علی صبوری و سوسن پرور در تهران جلوی دوربین علی غفاری رفته‌اند. مطابق برنامه‌ریزی‌ها تصویربرداری سریال «خداداد» تا دهم فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «میگن گره‌ای که با دست باز میشه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگه‌ای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!»

Khodadad

دیگر عوامل این سریال عبارت‌اند از: تهیه‌کننده: سعید سعدی، کارگردان: علی غفاری، نویسنده: میلاد کزازی، مجری طرح: حسن لبافی، بازیگردان: محمدجواد کاسه‌ساز، مدیر تصویربرداری: یونس سبزی، تصویربردار: ستار فاضلی، مدیر تولید: داوود معدنی، طراح صحنه: حسین مجد، طراح گریم: کامران خلج، صدابردار: رضا تهرانی، طراح لباس: مژگان عیوضی، تدوین: سودابه سعید نیا، موسیقی: امید رهبران، جلوه‌های کامپیوتری و ساخت تیتراژ: مهیار اردکانی، عکاس: پویا شاه‌جهانی، برنامه‌ریز: سحر جزایری، گروه کارگردانی: سیاوش درستکار، سمانه دالوند، سارا رضایی، محمد مهدی غفاری، گروه تصویربرداری: علی عمادی، امیرحسین رنج‌کش، آرمان دلاوری، شمس حسن‌نژاد، سیامک حواسی، امیر لطفی، گروه گریم: محمد باباخانلو، نیما عبدلی، نازنین سرابی، گروه صحنه: محمدرضا امین‌زاده، آرش طاهریان‌فر، مهدی زاهدی ونجابی، مهدی بختیاری‌اقدم، آرمین کمالی دولت‌آبادی، طراح لباس: مژگان عیوضی، پروین حسینی، زری قره داغی، گروه تولید و تدارکات: امید قربانی، حامد عیدی، محسن ظفری، رضا رحمانی، سعید رحمانی، محمد پروانی، رزاق علی‌بخشی و…

* شبکه سه سیما با «نجلا ۲» می‌آید

گروه تولید سریال مناسبتی «نجلا ۲» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، این سریال را ابتدا در تهران تصویربرداری کردند و پس از آن برای ادامه فیلمبرداری راهی جنوب کشور شدند و سپس به کشور عراق رفتند.

با توجه به حضور سارا رسول‌زاده که در فصل اول این سریال ایفای نقش می‌کرد و حالا در پروژه‌ای دیگری مشغول همکاری است، محیا دهقانی در فصل دوم جایگزین این بازیگر شده است.

فصل دوم «نجلا» که در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد، به بازگشت کاراکترهای قصه از کربلا و حوادثی که در این مسیر برایشان رقم می‌خورد می‌پردازد.

Najla2

«نجلا ۲» سریال نوروزی شبکه سه سیما است که قرار است در این ایام هر شب در ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن برود.

هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، آزیتا حاجیان، حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی و سامان خلیلیان از بازیگرانی هستند که در فصل جدید این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

* «دردسرهای شیرین» در شبکه پنج سیما

تولید مجموعه تلویزیونی «دردسرهای شیرین» به کارگردانی سهیل موفق در تهران ادامه دارد و تصویربرداری مجموعه نوروزی شبکه پنج سیما با عنوان «دردسرهای شیرین» به تهیه‌کنندگی سیدعلی‌اکبر محمودی‌مهریزی و کارگردانی سهیل موفق همچنان طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در نقاط مختلف پایتخت در حال انجام است تا این سریال برای پخش در ایام نوروز ۱۴۰۱ از شبکه پنج سیما آماده نمایش باشد.

افسانه بایگان و پاشا جمالی دو بازیگری هستند که از چندی پیش بازی‌شان در این پروژه آغاز شده است.

Dardesarhaye-Shirin

پوریا پورسرخ و مریم مومن نقش زوج قصه «دردسرهای شیرین» را بر عهده دارند و یوسف مرادیان و سمیرا حسینی نیز دیگر نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. رضا توکلی، رسول توکلی، شهین تسلیمی، مرتضی کاظمی، فهیمه سلیمانی، ژیلا دایی و سهیل قاصدی نیز سایر بازیگران این سریال هستند.

این مجموعه تلویزیونی در گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ تولید می‌شود و قرار است هر شب در ساعت ۲۳ روی آنتن این شبکه برود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>