سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب
نگاهی به ویژه برنامه‌های تحویل سال؛

ماراتن مجریان برای اولین نوروز قرن جدید

AsreJadid-Norooz

ترکیب مجریان شبکه‌های صداوسیما برای اولین نوروز در قرن جدید، متشکل از مجریان موفقی است که سال‌ها در این رسانه فعالیت مستمر داشته‌اند و اکنون نیز به‌عنوان مجریان ویژه برنامه‌های تحویل سال ۱۴۰۱ انتخاب شده‌اند، احسان علیخانی، علی ضیا، داریوش فرضیایی و رامبد جوان از جمله این مجریان هستند.

سوره سینما هدیه حدادی‌اصل :کم کم به آغاز سال ۱۴۰۱ نزدیک می شویم و همه امید داریم که سال جدید برایمان به دور از تمام درد و غم هایی باشد که در سال ۱۴۰۰ آن ها را تجربه کردیم، از به خاک سپردن عزیزانمان گرفته تا بیماری هایی که در اثر ویروس کرونا گرفتارشان شدیم. حالا یکسال دیگر را با تمام تلخی ها و شیرینی هایش پشت سر گذاشته ایم و همه آماده رفتن به سال جدید شده ایم، سالی که قرار است یک قرن ما را جا به جا کند…

اما هرسال یکی از برنامه‌های مهم در ایام تعطیلات نوروزی، برنامه‌هایی است که به بهانه تحویل سال به‌صورت زنده از شبکه‌های صداوسیما پخش می‌شوند. این دست برنامه‌ها از ساعاتی پیش از لحظه تحویل سال مهمان خانه‌های ایرانیان هستند و تا بعد از تحویل سال و پاسی از شب هم ادامه دارند.

می‌توان گفت که برنامه‌های سال تحویل به دلیل مهمان‌هایی که به آن دعوت می‌شوند و شادی و سروری که در آن‌ها به جریان می‌افتد، یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز محسوب می‌شوند. ازاین‌رو همیشه هم بر سر آنتن نوروزی حرف و حدیث‌هایی بوده و بعضاً بحث‌هایی هم برای اینکه چه کسی مجری این برنامه‌ها باشد رخ داد است اما در نهایت هرسال با گروهی از مجریانی روبه‌رو شده‌ایم که همواره آن‌ها را روی آنتن شبکه‌ها دیده‌ایم.

امسال نیز به روال هرساله، صداوسیما و مدیران شبکه‌ها به یک جمع‌بندی برای پخش برنامه‌هایشان در لحظه تحویل سال رسیده‌اند و کنداکتور برنامه‌ها را بسته‌اند.

لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ در ۲۹ اسفندماه رأس ساعت ۱۹:۳:۲۶ خواهد بود و مخاطبان می‌توانند در کنار خانواده‌هایشان تماشاگر ویژه‌برنامه‌های سال تحویل باشند.

* شبکه یک سیما با «فرمول یک» علی ضیا

علی ضیا را سال‌ها است که در شبکه‌های سیما به‌عنوان یکی از مجریان موفق دیده و می‌شناسیم؛ کسی که نشان داده به کار خود مسلط است و توانسته از پس برنامه‌های مهم و ویژه، به‌خوبی برآید. چند سالی هم می‌شود که ضیا را با برنامه «فرمول یک» به‌عنوان یکی از مجریان و تهیه‌کنندگان ثابت شبکه اول سیما می‌شناسیم. امسال نیز ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه اول در قالب برنامه «فرمول یک» و با اجرای علی ضیا خواهد بود که از ساعت ۱۵ روز یکشنبه؛ ۲۹ اسفند آغاز و تا ساعتی پس از سال تحویل هم ادامه خواهد داشت.

علی ضیا بعد از ۲ سال رویداد «انتخاب چهره مردمی» را نیز بار دیگر راه‌اندازی کرده و داوران آن را هم انتخاب کرده است.

ویژه‌برنامه «فرمول یک» با محوریت معرفی و تقدیر از چهره‌های مردمی سال ۱۴۰۰ از یکشنبه ۲۲ اسفندماه روی آنتن شبکه یک سیما رفته است.

* شبکه دو با «عیدانه عمو پورنگ» داریوش فرضیایی

امسال داریوش فرضیایی با برنامه پرطرفدار «عمو پورنگ»، از ساعتی پیش از سال تحویل مهمان‌خانه‌ها می‌شود.

این ویژه‌برنامه قرار است از ۲۶ اسفند هم‌زمان با عید نیمه شعبان روانه آنتن می‌شود و تا ۲۹ اسفند ادامه خواهد داشت. «عیدانه عمو پورنگ» در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۲:۱۰ روانه آنتن می‌شود و ۲۹ اسفند نیز بعد از اذان ظهر تا لحظات سال تحویل همراه مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.

در ویژه‌برنامه تحویل سال علاوه بر دعوت از مهمانانی از اقشار مختلف مردم در حرفه‌های گوناگون بازیگران مجموعه «کلبه عموپورنگ» نیز حضور خواهند داشت. اجرا توسط خواننده کشورمان گرشا رضایی نیز از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است.

* شبکه سه سیما با «عصر جدید» احسان علیخانی

احسان علیخانی که حالا به‌عنوان اصلی‌ترین چهره در میان مجریان شبکه سه سیما تبدیل شده است، امسال نیز به روال سال‌های گذشته یک ویژه‌برنامه سال تحویل را به شبکه ارائه داده که قرار است در قالب برنامه «عصر جدید» اجرا شود.

مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» در فصل سوم خود قرار است از ۲۷ اسفندماه مصادف با نیمه شعبان روی آنتن شبکه سه سیما برود و در ایام نوروز هر شب از این شبکه پخش شود.

ویژه‌برنامه سال تحویل این شبکه نیز با تهیه‌کنندگی احسان علیخانی و مجری‌گری خود او در قالب برنامه «عصر جدید» و در استودیو همین برنامه، از ساعاتی پیش از لحظه تحویل سال روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و میزبان مهمان و چهره‌های هنری و فرهنگی و ورزشی خواهد بود و البته شنیده‌ها خاکی از آن است که فینالیست‌های دو فصل پیشین برنامه «عصر جدید» نیز مهمانان ویژه در برنامه تحویل سال هستند.

* شبکه پنج با «بهار جان» مصطفی امامی

«بهار جان» که سال گذشته نیز با اجرای محمد علیزاده روی آنتن شبکه پنج سیما رفته بود امسال نیز بنا دارد ویژه‌برنامه سال تحویل این شبکه باشد.

این برنامه از ۲۷ اسفندماه با اجرای مصطفی امامی و به تهیه‌کنندگی محمد قنبری مهمان خانه‌ها خواهد شد و در روز ۲۹ اسفند نیز یک ویژه‌برنامه را با حضور مهمانان و چهره‌های دوست‌داشتنی برای مخاطبان ارائه خواهد داد.

* شبکه نسیم با «خندوانه» رامبد جوان

چند سالی است که برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان و تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی، یکی از برنامه‌های پرمخاطب شبکه نسیم شده است. برنامه‌ای که در هشت فصل تولید شده است و همچنان از این شبکه در حال پخش است.

رامبد جوان امسال تصمیم گرفته است یک ویژه‌برنامه سال تحویل را در قالب برنامه «خندوانه» و در استودیو همین برنامه روی آنتن شبکه نسیم ببرد و میزبان مهمان‌های ویژه‌ای باشد.

* شبکه افق با «سین هشتم» صابر خراسانی و حسین رفیعی

«سین هشتم» با اجرای مشترک صابر خراسانی و حسین رفیعی به‌عنوان ویژه‌برنامه نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه افق می‌رود.

عیدانه شبکه افق از ۲۵ تا ۲۹ اسفند با بخش‌های گوناگون و ویژه، هر شب ساعت ۲۱ به‌صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد و روز ۲۹ اسفند از حوالی ساعت ۱۵ تا لحظه تحویل سال ادامه دارد.

* «رادیو جوان» با فرزاد حسنی

علیرضا مقصودی؛ مدیر رادیو جوان، از انتخاب فرزاد حسنی برای اجرای برنامه چهارساعته تحویل سال این شبکه خبر داده است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>