سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۸:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
سام قریبیان در گفتگو با سوره سینما:

نام قریبیان تماشاگر جذب می‌کند

sam-gharibain

سام قریبیان تأکید کرد اسم فرامرز قریبیان به خاطر نوستالژی دهه‌های گذشته سینمای ایران می‌تواند تماشاگر جذب کند.

سام قریبیان تأکید کرد اسم فرامرز قریبیان به خاطر نوستالژی دهه‌های گذشته سینمای ایران می‌تواند تماشاگر جذب کند.

قریبیان فیلمنامه‌نویس «گناهکاران» درباره پیش‌بینی اکران این فیلم به سوره سینما گفت: دو فیلم «دربند» و «به خاطر پونه» رقبای اصلی «گناهکاران» در اکران هستند. البته برای فروش موفق همه فیلم‌ها در اکران آرزوی موفقیت می‌کنم. باید ببینیم «گناهکاران» در مواجهه با مخاطب چگونه عمل می‌کند. نمی‌توان سلیقه مردم را پیش‌بینی کرد.

وی درباره پروسه نگارش فیلمنامه گفت: چیزی که فکر می‌کردم جذاب است را نوشتم. امیدوارم برای مردم جذاب باشد. اساسا خود را فیلمنامه‌نویس حرفه‌ای نمی‌دانم. شیوه‌ای که در نگارش دارم بسیار وابسته به جزئیات است یعنی تمام جزئیات صحنه را در نگارش فیلمنامه لحاظ می‌کنم. حتی نوع لباس بازیگر یا طراحی صحنه. شاید برای فیلمنامه‌نویسان دیگر جای سؤال باشد و این روش را صحیح ندانند یا مثلا بگویند چرا سام در کار ما دخالت می‌کند. اما سلیقه من در نگارش، جزئی‌نویسی است. همه چی در فیلم عین فیلمنامه اتفاق افتاد و واو به واو فیلمنامه اجرا شد.

gonahkaran1

وی درباره مجموعه عواملی که در «گناهکاران» تماشاگر جذب می‌کند توضیح داد: نمی‌توان گفت ترکیب بازیگران، فیلمنامه، زمان اکران یا کارگردانی به تنهایی عامل اصلی جذب مخاطب است. همه این فاکتورها در کنار هم معنا دارند و کلیت فیلم است که می‌تواند مخاطب جذب کند.

قریبیان افزود: اینکه بگوییم صرفا حضور فلان بازیگر در یک فیلم تضمین‌کننده فروش است چندان صحیح نیست در تاریخ سینما فیلم‌هایی بوده‌اند که ستاره‌های بزرگی در خود داشته‌اند ولی نتوانستند به فروش فوق‌العاده دست پیدا کنند.

این فیلمنامه‌نویس در پاسخ به این سؤال که فرامرز قریبیان به عنوان بازیگری که یادآور دهه‌های گذشته سینمای ایران است ابتدا به ساکن چقدر در جذب مخاطب مؤثر است توضیح داد: به هر حال فرامرز قریبیان نوستالژی سینمای دهه‌های پیشین سینمای ایران را برای مخاطب به همراه دارد. همه مخاطبان نیز قطعا نوستالژی را دوست دارند.

وی گفت: فرامرز قریبیان برای این فیلم که با فاصله تقریبا ۱۰ سال از فیلم قبلی‌شان ساخته شد زحمت زیادی کشیدند و انرژی گذاشتند. وسواس و حوصله ایشان در به سرانجام رسیدن «گناهکاران» بسیار مؤثر بود. هر کمبودی اگر هست مربوط به نبود امکانات بیشتر است. همه بچه‌های این فیلم با انگیزه کار کردند.

gonahkaran2

قریبیان درباره اینکه اکثر بازیگران این فیلم مثل رامبد جوان، قطب‌الدین صادقی و محمد متوسلانی که جدای از بازیگری به کارگردانی نیز مشغول هستند آیا اجازه داشتند از منظر کارگردانی برای اجرای کاراکترهایشان پیشنهادی داشته باشند گفت: معمولا حالت حرفه‌ای این است که وقتی در مقام بازیگر به گروه اضافه می‌شوی فقط از همان دریچه عمل می‌کنی و دانسته‌های کارگردانی را وارد کار نمی‌کنی. بازیگران فیلم ما هم که در حوزه کارگردانی تجربه داشتند بیشتر از منظر بازیگری کار خود را انجام می‌دادند ولی مسیر برای پذیرفتن پیشنهادهای آنها همراه باز بود.

«گناهکاران» تازه‌ترین فیلم سینمایی فرامرز قریبیان بازیگر پیشکسوت سینما از امروز چهارشنبه در سینماهای تهران روی پرده رفته است. در این فیلم علاوه بر رامبد جوان، قطب‌الدین صادقی و محمد متوسلانی، بهاره کیان‌افشار، شقایق فراهانی، نسرین مقانلو، محسن افشانی و … بازی می‌کنند.

فرامرز قریبیان فیلم‌های سینمایی «قانون»، «جدال در تاسوکی»، و «چشمهایش» را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>