سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

پردیس سینمایی مهر همدان افتتاح شد

eftetah-pardis-mehr-1

آیین افتتاح پردیس سینمایی مهر همدان سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، در ابتدای مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی، عبدالله روا مجری این برنامه مراسم را با خوش آمد به مهمانان آغاز کرد.

محمدمهدی سماوات رئیس حوزه هنری همدان در ابتدای این مراسم به دعوت عبدالله روا به روی سن آمد و گفت: کار شبانه روزی در موسسه سینمایی بهمن سبز موجب شد تا در طول سه سال گذشته، ظرفیت سینما‌های کشور دو برابر شود. خدا را بابت تمام این اتفاقات شکر می‌کنم و از مسئولانی که در این مراسم هستند و افرادی که در ستاد این مراسم حضور دارند نیز  تشکر می‌کنم.

آغاز به کار ۸۶ سالن در پایان طرح دوم توسعه

در ادامه مراسم حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی حوزه هنری با حضور روی سن بیان کرد: از همه همکارانم در موسسه بهمن سبز و سازمان سوره که از اوایل سال ۹۹ کار  بازسازی سینماها را آغاز و پای کار بودند و تلاش شبانه روزی داشتند ممنونم. به همت آقای حسینی مدیرعامل بهمن سبز در این سه سال ظرفیت سینماهای بهمن سبز افزایش یافت که تا آخر خرداد فاز دوم طرح توسعه نیز با ۸۶سالن نمایش در ۲۲ استان، به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان با پایان مرحله دوم طرح توسعه، موسسه «بهمن سبز» فرآیند ساخت سینما‌های مرحله سوم این طرح را در سراسر کشور آغاز کرده است و هم اکنون ساخت ۱۲۵ سالن سینمایی دیگر را نیز در دست ساخت دارد.

eftetah-pardis-mehr-3

وی گفت: افتتاح پردیس سینمایی مهر همدان در کنار اکران فیلم «شادروان» که اثر یک کارگردان همدانی است به عنوان نخستین فیلم اکران شده در این سینما، بیانگر این موضوع است که جریان توزیع در کنار جریان تولید قرار دارد و علاوه بر اینکه خانواده‌ها می‌توانند  با خیال راحت فیلم‌ها را ببینند، این آثار مضامینی دارند که با استقبال خانواده‌ها نیز مواجه می‌شود.

جعفریان افزود: موضوعات تولید فیلم در سینمای ایران، طی چند سال گذشته خانواده محور بوده و در تولید فیلم مسائل و موضوعات روز کشور در نظر گرفته می‌شود. همچنین ما علاوه بر اکران فیلم‌های سینمایی بزرگسال، فیلم‌های انیمیشن کودکان را نیز در برنامه اکران داریم و به زودی پخش کودک و نوجوانمان  آغاز به کار می‌کند که با اکران انیمیشن «لوپتو» همراه خواهد بود.

در ادامه مراسم امیرشهاب رضویان تهیه کننده و کارگردان و از هنرمندان شهر همدان با انتشار کلیپی از افتتاح و بازسازی سینما مهر و  آغاز به کار آن ابراز خوشحالی کرد.

راه اندازی بزرگ‌ترین مرکز پویانمایی کشور در همدان

حمیدرضا حاجی بابایی دیگر سخنران این مراسم که علاوه بر حضور در افتتاح پردیس مهر همدان، برای پاسداشت یاد ونام شهید حاج بابایی نیز در این مراسم حضور داشت، با بیان این‌که در استان همدان به شدت نیازمند افزایش مراکز فرهنگی هستیم، اظهار کرد: امروز بسیار بابت افتتاحیه پردیس سینمایی و مدرن مهر خوشحال هستیم؛ افتتاح این پردیس سینمایی اتفاق مبارکی برای مردم همدان است و بسیار خوشحالیم چنین سینمای مدرنی را در پایتخت تاریخ و تمدن کشور مشاهده می‌کنیم و قطعاً پویایی خوبی در این زمینه‌ها مشاهده خواهیم کرد.

eftetah-pardis-mehr-2

وی در ادامه با تاکید بر این‌که همدان به عنوان مرکز پایتخت تاریخ و تمدن کشور شناخته می‌شود با اشاره به اختلافات میان شهرداری و اداره ارشاد در رابطه با ساخت یک شهرک پردیس سینمایی، مطرح کرد: یک شهرک به نام پردیس سینمایی در همدان افتتاح خواهد شد که بزرگترین مرکز انیمیشن کشور در آن شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: با حل اختلافات میان ارگان‌ها در رابطه با به سرانجام رسیدن این پروژه، یک تحول بزرگ و فرهنگی در استان شکل خواهد گرفت و خوشبختانه تاکنون برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده و روی جزئیات این موضوع کار شده است و می‌بایست شاهد این باشیم که این پروژه پس از سال‌ها توقف، مجدداً آغاز به کار کند.

گلایه کارگردان همدانی از عدم حمایت تلویزیون

حسین نمازی کارگردان فیلم «شادروان» که در این مراسم حضور داشت نیز طی سخنانی کوتاه با گلایه از صداوسیما به دلیل عدم پخش تیزرهای فیلمش بیان کرد: متاسفم که با توجه به ساخت سریال پربیننده برای تلویزیون، امروز آن‌ها از پخش تیزرهای فیلم من در این رسانه خودداری می‌کنند.

او همچنین اظهار کرد: از حمایت حوزه هنری برای ساخت فیلم «شادروان» ممنونم، ضرورت ساخت تولید فیلم‌های کمدی‌ مفرح خانوادگی مسئله‌ایست که کمتر کسی متوجه آن است و از این بابت بسیار از این همکاری خوشحالم. فیلم من درباره خانواده است و امید دارد، اما متاسفانه بسیاری همین را هم نتوانستند ببینند و برعلیه حوزه هنری صحبت کردند، اما دوستان حوزه هنری پشت فیلم ایستادند واز آن حمایت کردند.

eftetah-pardis-mehr-4

نمازی در خاتمه با ذکر خاطره‌ای از شهید همدانی بیان کرد: امیدوارم حوزه هنری در راستای حمایت از آثار سینمایی به سراغ ساخت اثری از شهید چیت سازیان نیز برود چرا که او بسیار ایثارگرانه در جبهه‌های حق علیه باطل جنگید و داستان زندگی‌اش به نحوی است که می‌توان از آن یک اثر فاخر سینمایی تولید کرد.

در ادامه این مراسم از مدیران سینمایی استان و  نویسندگان دو کتاب «حاج جلال» و «کوله‌هایی پر ازلیمو» با پاسداشت یاد شهید حاج جلال حاج بابایی تقدیر شد.

پایان بخش این مراسم پس از افطار، نیز اکران فیلم «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی بود.

پردیس سینمایی مهر همدان در فاز دوم طرح توسعه تبدیل به یک پردیس چهار سالن شده است که سالن قدس با  ظرفیت  ۲۷۵ صندلی، سالن هما با ۸۴ ، سالن آفتاب با  ۴۳  و سالن بوعلی با  ۵۷  صندلی و در مجموع با ۴۶۰ صندلی فعالیت خود را از سر گرفته است.

آیت الله حبیب اله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان؛ حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی؛محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ محمدمهدی محمدی، فرماندار همدان؛ حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری؛ علی اکبر شیروانی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر؛ عبدالحمید قره داغی، معاون اداری- مالی حوزه هنری، محمد ملک ثابت، مدیرکل حقوقی حوزه هنری؛ محمدمهدی سماوات، مدیر حوزه هنری استان همدان؛سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز؛  حسین نمازی، نویسنده و کارگردان، بهناز ضرابی‌زاده، پژوهشگر و نویسنده، لیلا نظری گیلانده، پژوهشگر و نویسنده وتنی چند از مدیران فرهنگی و هنری استان در این مراسم حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>