سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب
حبیب احمدزاده در برنامه «آدم‌های خوب شهر» مطرح کرد:

کار را به فضای نخبگانی بسپارید تا صیانت واقعی اتفاق بیفتد

habib-ahmadzade

حبیب احمدزاده؛ نویسنده، کارگردان و مستندساز، شنبه سوم اردیبهشت‌ماه مهمان برنامه «آدم‌های خوب شهر» بود.

به گزارش سوره سینما، حبیب احمدزاده که در مقابل محمد سلوکی؛ مجری برنامه «آدم‌های خوب شهر» نشسته بود در بخشی از صحبت‌هایش به طرح صیانت اشاره کرد و گفت: من به نظرم طرح صیانت خیلی واجب است اما نه به این شکل که می‌گویند. ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم مردم را کنترل کنیم چون الان که ایلان ماسک دارد روی ماهواره کار می‌کند درنتیجه اینترنت دیگر کابلی و قابل‌کنترل نخواهد بود. اگر آقایان کمی تفکرشان را به نفع کشور به کار ببندد و فقط به فکر ایجاد محدودیت نباشند کار را به فضای نخبگانی می‌سپارند تا صیانت واقعی اتفاق بیفتد.

در آن شرایط دیگر صیانت فقط برای بعضی چیزها نبود و مثلاً در آن شرایط کسانی که دارند برای نظام هزینه سازی می‌کنند هم نمی‌توانند دیگر پشت نظام قایم شوند حتی اگر برای نظام سودمند باشند! باید از آن پشت بیرون بیایند حتی اگر در سران سه قوه باشد.

او در ادامه گفت: با این شرایط مساوی بعد از یک مدتی مردم می‌فهمیدند که یک عده همراهشان هستند که راست و دروغ را به آنها نشان می‌دهند و با قدرتمندان برخورد می‌کنند و در آن شرایط اگر فضای مجازی دروغ می‌گفت دیگر مردم می‌فهمیدند و باج به شغال نمی‌دادند. در نتیجه طرح صیانت واقعی با محدودیت نیست با برخورد صحیح و واقعی و دیدن حقیقت است مثل قرنطینه دروغین نیست بلکه با واکسینه واقعی است.

احمدزاده در پایان این صحبت گفت: واکسینه واقعی هم این است که نماینده مجلس نیاید درباره ممنوعیت اپل صحبت کند بعد خودش اپل داشته باشد! مردم ما اتفاقاً با اصل اقتصادی خیلی مشکل ندارند مشکلشان با تبعیض است اینکه یک کسی بخواهد حقوق انسانی‌شان را ببندد به‌خاطر اینکه حقیقت را نفهمد. اگر نظام متوجه بشود که مردم را درگیر کند و از پتانسیل آنها استفاده کند و به مردم اهل دل و فهم درباره جنگ فضای مجازی توضیح دهد تا آنها خودشان درباره فرهنگ دلشان بسوزد حتماً به سمت صیانت درست پیش خواهیم رفت نه محدودیت.

گفتنی است «آدم‌های خوب شهر» به تهیه‌کنندگی علی کریمی و اجرای محمد سلوکی در ایام رمضان هر شب حوالی ۱۹:۱۵ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>