سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۳۸۹ در ۱:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم مستند «ملف گند» در فلسطین به نمایش در می آید

فیلم مستند «ملف گند» در فلسطین به نمایش در می آید

سوره سینما : فیلم مستند «ملف گند» ساخته مستند ساز ایرانی محمود رحمانی در جشنواره بین المللی فیلم مستند الکسبه ALKasaba در فلسطین به نمایش در می آید

سوره سینما : فیلم مستند «ملف گند» ساخته مستند ساز ایرانی محمود رحمانی در جشنواره بین المللی فیلم مستند الکسبه ALKasaba در فلسطین به نمایش در می آید

بنابر گزارش «سوره سینما» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «سینما تجربی» ، «ملف گند» بلندترین پلان سینمای مستند ایران با زمان ۵۳ دقیقه می باشد که این اثر در درون خود فاقد هر گونه مونتاژی است.

صادق عوض زاده رئیس حوزه هنری خوزستان بعنوان تهیه کننده ملف گند در این باره میگوید؛ نمایش فیلم های  دفاع مقدسی ایران در فلسطین فرصت درخشانی برای همدردی و گفتگوی هنرمندان کشور ما با مردم این سرزمین است.

عوض زاده افزود: همه ما می دانیم که حقیقت فلسطین دل هر انسان آگاهی را به درد می آورد اما استکبار و صهیونیست ها تمام راه های گفتگوی مردم جهان را با مردم این کشور اشغال شده حتی کمک های انسانی بسته اند، واقعیت اما این است که هنر مرز نمی شناسد و می توان از طریق این زبان از درد و آلام بشری سخن گفت و آنها قادر نیستند جلوی این امواج را با هر وسیله ای بگیرند. امواجی که گاه منعکس کننده تجاوز آشکار به تمامیت عرضی یک کشور است و در کنار آن مقاومت و پایداری را به تصویر می کشد. وی ادامه می دهد مستند «ملف گند»درباره جنگ تحمیلی است و روایت از بین رفتن کودکی شهروند اهوازی بنام محمد است که او هم مثل همه کودکان جنگ زده جهان، کودکی اش را در جنگ و وحشت از دست داده است محمد در «ملف گند» از یکسو در مخالفت با جنگ و کشتار بی رحمانه در حقیقت قطعنامه ای بر علیه جنگ صادر میکند. و از سوی دیگر سندی است از تحمیلی بودن جنگ ما، و بخش مهم و نادیده ای است از تاریخ شفاهی این جنگ که در پشت جبهه ها رقم خورد.

عوض زاده اضافه می کند: به علت بستر عمیق انسانی «ملف گند» و همدردی با تمامی کودکان جهان فکر می کنم این فیلم تجربی می تواند نماینده شایسته ای از سینمای مستند ایران در سرزمین فلسطین باشد.

گفتنی است: «ملف گند»پیش از این در بیست و پنجمین فستیوال بین المللی مستند مونیخ و در بخش Horizone (شیوه های جدید مستند سازی) در آلمان به نمایش درآمده بود.

این فیلم بعد از مستند های تحسین شده «نفت سفید» و «مدار صفر درجه» سومین اثر محمود رحمانی می باشد. وی عضو پیوسته انجمن مستند سازان سینمای ایران است که با مستندهایش در جشنواره ملی و بین المللی متعددی حضور وجوایزی معتبری  دریافت کرده است. پخش بین المللی این فیلم بر عهده رسانه بین المللی شهرزاد می باشد عوامل فیلم صداگذار: فرید دغاغله، موسیقی: محسن صفاریان، تولید: امین سپهریان، مجری طرح:علی حیاتی می باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>