سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۳۸۹ در ۱:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران:

حضور ۹۵ کشور در جشنواره فیلم کوتاه تهران بیانگر یک رویداد جهانی است

حضور 95 کشور در جشنواره فیلم کوتاه تهران بیانگر یک رویداد جهانی است

سوره سینما : مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران بزرگترین و جدی‌ترین رویداد در عرصه سینمای کوتاه ایران و آسیاست و شرکت ۹۵ کشور جهان اعم از کشورهای اسلامی‌ـ‌ اروپایی‌ـ ‌آسیایی‌ـ‌ آفریقایی‌ـ ‌آمریکایی و کشورهای عضو اکو موید آن است که این اتفاق، یک رویداد جهانی است

سوره سینما : مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران بزرگترین و جدی‌ترین رویداد در عرصه سینمای کوتاه ایران و آسیاست و شرکت ۹۵ کشور جهان اعم از کشورهای اسلامی‌ـ‌ اروپایی‌ـ ‌آسیایی‌ـ‌ آفریقایی‌ـ ‌آمریکایی و کشورهای عضو اکو موید آن است که این اتفاق، یک رویداد جهانی است

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، هاشم میرزاخانی، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران درگفت‌و‌گویی با بیان اینکه ایران عزیز در تمامی زمینه‌ها و حوزه‌ها از پتانسیل‌های بالا و فوق‌العاده‌یی برخوردار است تاکید کرد: سینمای کوتاه ایران با برخورداری از پشتوانه‌های فرهنگی وادبی و ظرفیت‌های بی‌بدیل آئینی می‌تواند به قطب بزرگ فیلم کوتاه دراین نقطه و جهان تبدیل شود.

به گفته وی در شرایط فعلی یکی از بهترین امکانات و ساز و کارهای لازم برای پیشرفت، توسعه، شکوفایی و نوآوری و تحرک در فضای اجتماعی و حرکت در مسیر اعتلای سینمای ملی بهره‌گیری مناسب و موثر از ظرفیت‌های سینمای جوان و فیلم‌های کوتاه در کشوراست و تاکنون از این ظرفیت استفاده درست صورت نگرفته است.

دبیرجشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به شرکت فیلمسازان و سینماگران کشورهای مختلف جهان با آثاری حدود ۲۵۰۰ فیلم کوتاه در بخش‌های مختلف جشنواره این اتفاق را نشانگر ریشه‌دار بودن جریان فیلمسازی کوتاه و سینمای جوان ایران عنوان کرد و با بیان اینکه سیاست‌ها و رویکردهای جشنواره فیلم کوتاه تهران مبتنی بر درک ضرورت‌ها و اهتمام به اولویت‌های فرهنگی ومحتوایی و معنوی تفکر انقلاب اسلامی است خاطرنشان ساخت: تمام دغدغه و هدف ما این است تا با بسترسازی و امکان تعامل با کشورهای مختلف ضمن ارزیابی تطبیقی و مقایسه‌ای جایگاه سینمای کوتاه ایران با آن کشورها دیدگاه‌های فرهنگی‌ـ‌دینی و اعتقادی خودمان را نیز معرفی و عرضه نماییم.

میرزاخانی اضافه کرد: جشنواره بیست و هفتم با این نگاه و با تلاش شورای برگزاری جشنواره به تأسی و الهام‌گیری از دیدگاه‌های معاونت محترم سینمایی به یک نقطه اوج در روند تاریخ برگزاری این جشنواره تبدیل می‌شود و برکات و دستاوردهای آن باعث پویایی، اعتلا و توسعه سینمای کوتاه ایران در کشور و جهان می‌گردد و این رهین همت همه فیلمسازان و فعالان سینمای کوتاه و اصحاب رسانه است.

به گفته وی جشنواره فیلم کوتاه تهران از روند رشد کمی و کیفی مناسبی برخوردار بوده و امسال با یک جهش چشمگیر درصددیم با حضور کارشناسان و سینماگران صاحب‌نام از جهان و با برنامه‌ریزی برای برپایی نشستهای موضوعی و کارگاه‌ها و جلسات نقد و بررسی فضایی موثرتر و پربارتری را رقم بزنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران اظهار داشت: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا با کمک همه اهالی سینمای کوتاه کشور و با مشارکت خانواده سینمای جوان هدف‌گذاری تازه‌یی را با ارزیابی و آسیب‌شناسی تولیدات این عرصه شکل دهیم.

مشاور ویژه معاونت امور سینمایی خاطرنشان ساخت: امیدوارم انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان متولی جریان فیلم کوتاه در کشور اینک با الهام از نگاه کلان معاونت سینمایی در حوزه سینمای ملی شرایط نوینی را تجربه می‌کند و پا در مسیر تازه‌ای نهاده است و قطعا با شناخت و بازشناخت هویت ایرانی و اسلامی، انتقال جریانات فرهنگی بومی و منطقه‌ای با برنامه کلان منطقه‌بندی استانها و مناطق کشور، حرکت نویی را در مسیر سینمای کشور ایجاد نمائیم.

وی افزود: سینمای کوتاه ایران به پشتوانه خیل کثیر جوانان متعهد و هنرمند از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است. جوانانی که از گوشه و کنار میهن اسلامی با تنفس و رشد و پرورش در بوم و اقلیمی ویژه کوله باری از داشته‌های فرهنگی متنوع را بر دوش می‌کشند تا ضمن نمایش غنای فکری و فرهنگی متنوع و گسترده مشترکات فرهنگی‌ـ‌آئینی و اعتقادی و استانی را در آثارشان متبلور سازند.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره، نقطه تبادل تجربه‌ها و دستاوردها و جشن بزرگ خلاقیت‌ها وهمدلیهاست و باید آن را پاس بداریم.

شایان ذکراست بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۸ آبان تا ۳ آذر در تهران و همزمان در هشت منطقه فرهنگی برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>