سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۲:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

آرزوی ایوبی برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان

hojat-ayubi

رئیس سازمان سینمایی سینما را بهانه‌ای برای شکوفایی کودکان ایران دانست.

رئیس سازمان سینمایی سینما را بهانه‌ای برای شکوفایی کودکان ایران دانست.
 سوره سینما- حجت‌الله ایوبی معاون وزیر و ریاست سازمان سینمایی در پیام خود به جشنواره کودک آورده است:«باید عاشق بود.باید مفهوم سادگی و صداقت و عشق و پاکی و تجلی امید به آینده را فهمید و باز هم باید عاشق بود. باید عاشق بود و بعد، از کودک و نوجوان سخن گفت.سخن گفتن برای کودکان و نوجوانان،عشق می خواهد و صداقت و پاکی، همچون خود کودکان این سرزمین.همچون خود نوجوانان پاک و ساده این مرز پر گهر که بی شک،گهرهای این سرزمین با اصالت و فرهنگ، همین شاپرک های عاشق هستند.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: و چقدر سینما واسطه خوبی است برای شکوفایی این دردانه های جاودانه ایران زمین.چقدر سینما حضور خوبی دارد برای به دست آوردن تصویر ناب و خیال انگیز زندگی.هنر سینمایی که برای کودکان و نوجوانان،اثری خلق کند ،می رسد به با اخلاقی ترین گونه سینمایی؛یعنی سینمای کودک و نوجوان.که چقدر درست است بگوییم سینمایی که برای کودکان و نوجوانان فیلم می سازد، نه به بهانه این پروانه ها. سینمایی که  می داند زبان کودکی،ساده اما تاثیرگذار و ماندگار و زبان نوجوانی بی پیرایه،اما پر از سوال و ابهام است.پس باید برای کودک شادی خلق کرد و برای نوجوانان،سوال های بی جواب شان را پاسخ داد. باید راه گشا بود و از قصه گفتن دور نبود.باید جذابیت و سرگرمی را فهمید و بعد برای کودک و نوجوان ایران زمین،فیلم ساخت.فراموش نکنیم کودک و نوجوان،مثال زمین بکری است که مساعد هر تغییری است.

ایوبی در خاتمه پیام خود آورده است: اما حالا قرار است جشن بگیریم، بیست و هفت سالگی مهمترین جشنواره موضوعی سینمای مان را واژه مهمترین برای این رویداد مهم فرهنگی، کمترین تعبیر است؛چرا که دلیل و استدلال برای اهمیت این مهم،بیش از پیش گفته شده و در این زمان باید گفت،سردمداران سینمای کودک و نوجوان بسان همه این سال ها با همه سختی هایش که می دانم و می دانید،روح تازه ای را در این گونه سینمایی بدمند و محکم تر از قبل با فیلم هایی خوش ساختار،مفرح،جذاب و باور آفرین برای کودکان و نوجوانان این سرزمین قدم هایی استوارتر بردارند تا به فضل الهی و همت هنرمندان،بتوانیم با رفع موانع پیش رو و برنامه ریزی بهتر برای این رویداد و این گونه سینمایی،روزهای پرامید تر را شاهد باشیم چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی که بدون شک افتخارآفرینی در این مهم،همین نزدیکی است».


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>