سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

معافیت مالیاتی کالیفرنیا فقط برای فیلم‌های خودی

America-Chavez

ایالت کالیفرنیا قوانین جدیدی را به تصویب رسانده که بر مبنای آن فیلم‌های مطابق با سیاست‌های این ایالت از مالیات معافیتی ویژه‌ای برخوردار خواهند بود و مابقی باید تن به یک مالیات سنگین بدهند.

به گزارش سوره سینما، سران رژیم سیاسی حاکم در کالیفرنیا تصمیم گرفتند تا استفاده از جنسیت‌ها و نژادهای مختلف را برای صنعت سرگرمی، اجبار کنند. در این ایالت اگر کمپانی‌های تولید محتوا به سیاست‌های رژیم پایبند نباشند، مالیات سرسام‌آور باید بپردازند. گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا لایحه sb 485 را امضا کرد و تا سال ۲۰۳۰ این قانون پابرجا خواهد ماند. نیوسام گفت: این لایحیه باید تبلور دموگرافی جنسی، نژادی و قومی کالیفرنیا باشد.

تنوع جنسی و نژادی چند سالی است که بحث اصلی هالیوود تبدیل شده است. آکادمی اسکار در سال ۲۰۲۰ سیاست اجبار استفاده از جنسیت‌ها و نژاد‌های مختلف را پیش‌نیاز رقابت در نظر گرفت. چند ایالت لیبرال دیگر نظیر ایلینویز و نیوجرزی این قانون را الزامی کرده‌اند.

وندی کاریلو نماینده رژیم لیبرال کالیفرنیا گفت: زمانی می‌رسد که باید بجای حرف زدن، با عمل نشان دهیم.

بر اساس آمار منتشر شده از دموگرافی نژادی در کالیفرنیا: ۴۰ درصد لاتینو، ۳۵ درصد سفیدپوست، ۱۶ درصد آسیایی و فقط ۶/۵ درصد سیاه‌پوست هستند. آمار افراد شاغل در هالیوود: ۷۰ درصد سفیدپوست، ۱۷ درصد لاتینو، ۷ درصد سیاه‌پوست و ۴ درصد آسیایی است. این آمار نیز بیان می کند که ۷۵ درصد شاغلین مرد و ۲۵ درصد زنان هستند.

چند نکته مهم درباره این آمارها: اول این که ارقام نشانگر درصد قهرمانان و نقش‌های اصلی غیر مرد و غیر سفیدپوست نیست؛ اکثریت قهرمانان فاز چهارم دنیای ابرقهرمانی مارول زن و یا غیر سفیدپوست بوده‌اند. نکته دوم اینکه بیش از ۲۵ درصد جامعه زیر سی سال کالیفرنیا خود را از جنسیت‌های جدید می‌دانند. اما آیا آمارگیران، این افراد را نیز جز ۷۵ درصد مرد بحساب آورده اند؟

این لایحه معاف از مالیات تا ۲۵ درصد می‌تواند کمک افراد بله‌قربان‌گو شود. سال گذشته نیز معافیت مالیاتی ۱۵۰ میلیون دلاری برای توسعه زیرساخت‌های صنعت رسانه درصورت پایبندی به مفاد ذکر شده، در نظر گرفته شده بود. نیوسام در سال گذشته یک لایحه موقت در این زمینه امضا کرد که ۴۲۰ میلیون دلار از مالیات هالیوودی‌ها کسر کرد.

شایان ذکر است که حتی با این معافیت از مالیات‌ها، کمپانی دیزنی با استقبال از تنوع جنسی و نژادی ضرر به‌ مراتب مهلکی را تجربه کرد. به غیر از «دکتر استرنج در چند جهانی جنون»  (doctor strange in the multiverse of madness) مابقی فیلم‌های مارول و دیزنی یا سود خیلی کمی داشتند و یا مانند «لایتیر» (lightyear) و «داستان وست ساید»  (the west side story) و «جاودانگان»  (eternals) و «بیوه سیاه» (black widow) ضرر دادند. سریال‌های دیرنی نیز یکی پی از دیگری با شکست و عدم استقبال مواجه شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>