سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب

سانسور «مینیون‌ها» در چین

Minions

سازندگان «مینیون‌ها: خیزش گرو» برای گرفتن جواز اکران فیلم خود در چین، پایان اثر را به ذائقه حاکمیت تغییر دادند.

به گزارش سوره سینما، انیمیشن پر فروش «مینیون‌ها: خیزش گرو» (Minions: The Rise of Gru) برای به دست آوردن جواز اکران در چین، پایان فیلم را تغییر داد. نه تنها چینی‌ها، سازندگان هالیوودی را مجبور به دست بردن در قصه اصلی کردند، بلکه در تیتراژ اثر بصورت زیرنویس، بیان می‌شود که: گرو در نهایت به راه «راست» هدایت شده و تصمیم به تشکیل خانواده و فرزندآوری خواهد گرفت.

پایان کاملا متفاوت انیمیشن بدین صورت شکل می‌گیرد که سیستم پلیس و قضایی براحتی فریب تبهکاران را نخورده و مرشد گرو «وایلد ناکلز» دستگیر شده و بیست سال به زندان می‌افتد. نه تنها او به زندان می‌افتد، بلکه گرو نیز سر به راه می‌شود.

وب‌سایت DW در واکنش به این موضوع نوشت: در چین، حتی آدم بدهای یک انیمیشن نیز اجازه ندارند، قسر در بروند. لذا پایان اصلی «مینیون‌ها» باید سانسور می‌شد.

در پایان اصلی نسخه مابقی کشورهای جهان نشان داده می‌شود که گرو و وایلد ناکلز پلیس را فریب می‌دهند. گرو رقبایش را شکست داده و وایلد ناکلز با مرگ سوری، قسر در می‌رود.

این اولین باری نیست که چین، پایان یک فیلم هالیوودی را سانسور می‌کند، بلکه آنها پایان «باشگاه مشت‌زنی»  (Fight Club) ساخته دیوید فینچر را طوری تغییر دادند که حاکمیت در آخر قصه پیروز می‌شود.