سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
بازیگر «ماهی و گربه»:

تله فیلم بازی کردن بد نیست/بازی در نقش یک پارچه‌فروش

babak-karimi

بابک کریمی تأکید کرد حضورش در فیلم‌های مطرح سینمایی مانعی برای بازی در تله فیلم‌های با کیفیت نیست.

بابک کریمی بازیگر فیلم سینمایی «ماهی و گربه» درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: قرار است در یک تله فیلم به کارگردانی پریسا گرگین بازی کنم. در این فیلم نقش یک پارچه‌فروش در بازار تهران را بازی می‌کنم. از فیلمنامه خوشم آمد و برایم مهم بود پشت دوربین چه کسانی هستند. اینطور نیستم که بگویم بعد از بازی در فیلم‌های مطرح سینمایی نباید تله فیلم بازی کنم. اساسا این تفکر غلط است که بگوییم فقط فلان مدیوم خوب است یا فلان مدیوم بد است. تفکر پشت فیلم مهم است.

وی درباره تجربه حضور درفیلم «ماهی و گربه» افزود: این فیلم به شدت تجربه‌ای خاص و نوآورانه بود.از روایت کلاسیک فاصله گرفته بود و به یک نوآوری در ساختار دستور زبان سینما رسیده بود. «ماهی و گربه» صرفا داستانگو نیست. تفکر سینمایی حاکم بر این فیلم باعث می‌شود آن را در تجربه کاری‌ام خاص و منحصر به فرد قلمداد کنم. امیدوارم دوباره این تجربه تکرار شود.

بازیگر «جدایی نادر از سیمین» گفت: شاید بعد از این فیلم ساخت فیلم‌های پلان-سکانس باب شود اما یادمان باشد صرف پلان-سکانس بودن، فیلم  خاص و جدید نمی‌شود. ساخت فیلم پلان-سکانسی شاید قبلا در ایران تجربه نشده ولی در سینمای جهان سابقه داشته و چندان جدید نیست. حضور بین‌المللی بعدی «ماهی و گربه» بعد از جشنواره ونیز، جشنواره پوسان است.

کریمی اضافه کرد: فیلم «من عاشق سپیده صبحم» به کارگردانی علی کریم را در نوبت اکران دارم. می‌دانم این روزها خیلی‌ها در صف مجوز ساخت فیلم جدیدشان هستند. امیدوارم سینما در روزهای آتی با حرکت‌های رو به رشد مواجه شود و سینمای مستقل هنری هم بتواند به حضور موفق خود ادامه دهد.

کریمی بازی در فیلم‌های «هیچ کجا، هیچکس»، «گذشته» و … را در کارنامه دارد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>