سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۵:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

انتقاد جیمز کمرون از ابرقهرمان‌های آمریکایی

james-cameron

جیمز کمرون کارگردان فیلم سینمایی «آواتار» از نبود روابط عمیق عاطفی در فیلم‌های ابرقهرمانی گلایه کرد.

به گزارش سوره سینما، تبلیغات قسمت دوم «آواتار» رسما آغاز شد و چندی پیش، جیمز کمرون به‌همراه دیگر ستارگان فیلم با نیویورک تایمز مصاحبه کردند. بدلیل اینکه پانزده سال از قسمت اول می‌گذرد، کمرون تصمیم گرفت تا پخته شدن کاراکترهای فیلم را در راس کار قرار دهد. او در این مصاحبه گفت: زوئی و سم اکنون مادر و پدر شده‌اند؛ در فیلم اول این دو بی‌پروا بودند و ریسک‌های بزرگی می‌کردند، سم از این پرنده به آن پرنده در هوا می پرید و زوئی از روی پرنده‌اش پرید و امید داشت که یک برگ بزرگ، ضرب سقوط او را بگیرد. اما در قسمت دوم، مسئولیت بیشتری بر گردن آنها است. من پدر پنج بچه هستم، لذا از خودم پرسیدم: وقتی کاراکتر‌ها پخته‌تر می‌شوند و به این نتیجه می‌رسند مسئولیت جان افراد دیگری نیز در دست آنها است، چه عکس العملی باید نشان دهند؟

کمرون در ادامه افزود: من هنگام دیدن فیلم‌های ابرقهرمانی، منظورم به صورت خاص در آثار مارول و دی‌سی است، فکر می‌کنم مهم نیست که سن این کاراکتر‌ها چقدر است، همه آنها مثل بچه دانشجو‌ها رفتار می‌کنند. روابط عاطفی سطحی دارند؛ آنها هیچ هدف والایی در زندگی ندارند. من معتقدم که این سبک فیلم ساختن نیست.

بخش اعظمی از «آواتار: طریق آب» در تانکرهای آب فیلمبرداری شده است. کمرون بسیاری از صحنه‌ها را واقعا زیر آب گرفته و بازیگران می‌بایست نحوه نگه داشتن نفس بمدت طولانی را فرا می‌گرفتند. وقتی خبرنگار نیویورک تایمز از کمرون پرسید که چرا مثل «آکوامن» از جلوه‌های ویژه استفاده نکرده است، کمرون پاسخ داد: نمی‌دانم، شاید فیلمبرداری واقعی در آب قشنگ‌تر باشد! اگر می‌خواهیم مردم باور کنند که کاراکترها در آب هستند، آنها باید واقعا در آب باشند. اگر قرار باشد وسترن بسازیم، باید سوارکاری یاد بگیریم. سم موج سوار حرفه‌ای است و با آب آشناست، اما زوئی و سیگورنی احتیاج به کارشناسان نگه داری نفس داشتند.

فیلم جدید کمرون روز شانزدهم دسامبر اکران خواهد شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>