سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز رسمی اکران‌های دانش آموزی انیمیشن «لوپتو»

loupetoo

آیین افتتاحیه اکران‌های دانش آموزی انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری باحضور مدیران آموزش و پرورش و حوزه هنری و جمعی از دانش‌آموزان در سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پروژه، آیین افتتاحیه اکران‌های دانش آموزی انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی، صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، حوزه هنری انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان سینمایی سوره و جمع پرشوری از دانش‌آموزان تهرانی در محل سینما فلسطین برگزار شد.

نازنین پیرکاری که اجرای این برنامه را برعهده داشت، با خیرمقدم به کودکان گفت: انیمیشن «لوپتو» اکران خود را با شعار «شادی ساختنی است» آغاز کرده و قرار است در این برنامه به شکل رسمی و در جمع کودکان و دانش آموزان که مخاطب اصلی آن هستند، متولد شود. صاحبان این فیلم تصمیم دارند همزمان با اکران این انیمیشن، در قالب رویداد «فیلم بازی» همه کودکان را دعوت کنند تا هر هفته در سینما فلسطین هم فیلم ببنید، هم بازی کنید و هم با فیلم بازی کنید.

Ekran-Loupetoo1

در ادامه با حضور عروسک کاراکترهای انیمیشن «لوپتو» روی صحنه و بازخوانی بخش هایی از ترانه های این فیلم، اجرای نمایش عروسکی این اثر با همراهی پرشور کودکان و نوجوان برگزار شد.

سپس امیررضا مافی، مدیر مرکز انیمیشن سوره با حضور روی سن در جمع کودکان وعده داد: در این جمع یک قول به شما می دهم و آن اینکه ما در مرکز انیمیشن سوره از امسال تا سال ۱۴۰۵ سالی یک انیمیشن برای دانش آموزان در سینماها اکران کنیم و امیدوارم از انیمیشن «لوپتو» نیز لذت ببرید.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ضمن تشکر از حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای رویداد فیلم بازی با اکران انیمیشن «لوپتو» گفت: ما نیز به کودکان وعده می دهیم که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتواند سریال های انیمیشن را بطور سالانه به تولید برساند و برای شروع سال آینده سریال انیمیشن «بچه زرنگ» را به پخش می رسانیم.

در ادامه محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی زنگ «لوپتو» را با اعلام رسمی آغاز اکران های دانش آموزی این انیمیشن به صدا درآورد و همچنین از پوستر رویداد «فیلم بازی» رونمایی شد.

Ekran-Loupetoo2

محمدصالح مذنبی، سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این رونمایی گفت: از همه عزیزانی که در ساخت این فیلم و تدارک این رویداد زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. باید بگویم وقتی سرود «سلام فرمانده» پخش شد هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد بچه‌ها در مدارس آنقدر اعتماد به نفس داشته باشند تا با همراهی، آمادگی خود را برای ساخت ایران اسلامی زیبا نشان دهند. از شما می‌خواهم بایستید و آینده سازان ایران را تشویق کنید، آفرین به شما و همت شما و آفرین به تلاش همه بچه‌ها که ایران اسلامی را می‌سازند. همه ما از دوره کودکی تا میانسال و پیری مدیون معلمانی هستیم که مثل شمع می‌سوزند تا ما تربیت شویم. از شما می‌خواهم بایستید وهمه معلمان را نیز تشویق کنید.

سپس با حضور حمیدرضا جعفریان، رییس سازمان سینمایی سوره و امیررضا مافی، مدیر مرکز انیمیشن سوره از محمدحسین صادقی تهیه کننده فیلم «لوپتو» تقدیر به عمل آمد.

صادقی، تهیه کننده این انیمیشن با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانش آموزان گفت: ما خیلی تلاش کردیم تا یک انیمیشن شاد، قصه گو و جذاب برای شما تولید کنیم. آقای عسکری به عنوان کارگردان کار خیلی زحمت کشیدند تا این اثر تولید شود اما امروز بخاطر ناخوشی فرزندش نتوانست در جمع شما حاضر شود. لطفا برای سلامتی فرزند ایشان دعا کنید.

Ekran-Loupetoo3

حمیدرضا جعفریان نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: بچه های عزیز قدر خودتان را بدانید و امیدوارم از دیدن این انیمیشن لذت ببرید و اگر دوست داشتید به دوستان و اطرافیانتون دیدن آن را توصیه کنید.

در انتهای این آیین کیک انیمیشن «لوپتو» که با الهام از کیک فیلم بازسازی و آماده شده بود، بریده شد و به مدرسه استثنائی «باغچه بان» برای توزیع میان کودکان ناشنوا ارسال شد.

گفتنی است در این برنامه که با افتتاح رسمی «سینمای کودک لوپتو» در محل سینما فلسطین در قالب رویداد «فیلم بازی» همراه بود، چهره‌هایی ازجمله محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حسین عبادتی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، محمدصالح مذنبی مدیر دفتر انتشارات و فناوری آموزشی آموزش و پرورش، علی جانباز مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، محمد توکلی معاون برنامه‌ریزی و امور راهبردی حوزه هنری، حمید قره داغی معاون اداری مالی حوزه هنری، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره، هادی اسماعیلی مدیرعامل زنجیره سینماداری مهر و محمدحسین صادقی تهیه کننده انیمیشن لوپتو حضور داشتند.

انیمیشن سینمایی «لوپتو» محصول مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره، حاصل ۳ سال تلاش گروهی از هنرمندان جوان کرمانی در استودیوی فراسوی ابعاد است که اکران خود را همزمان با روز دانش آموز توسط پخش «بهمن سبز» در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>