سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب
محمدحسین صادقی مطرح کرد؛

فروش «لوپتو» امیدوارکننده است

Lloupetoo

تهیه کننده «لوپتو» با ابراز امیداوری از فروش فیلم خود، گفت: در شرایطی که اکران در سینما با رکود مواجه است اما فروش «لوپتو» امیدوارکننده است.

محمدحسین صادقی؛ تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «لوپتو» در گفت‌و‌گو با سوره سینما از روند فروش این انیمیشن صحبت کرد و گفت: اکنون که در اواسط هفته سوم اکران فیلم هستیم به فروش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی رسیده‌ایم. آن هم در شرایطی که اکران در سینما با وضعیت پیچیده‌ای رو به رو شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با وجود شرایطی که در چند ماه گذشته برای سینما به وجود آمده، نمی‌توانم هیچ پیش‌بینی از فروش کل فیلم «لوپتو» داشته باشم و نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است رخ دهد اما در همین شرایط هم این فیلم توانسته هفته‌ای نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

صادقی با اشاره به فروش انیمیشن دیگری با عنوان «پسر دلفینی» که اکنون نیز روی پرده سینما است، توضیح داد: «پسر دلفینی» تاکنون توانسته فروش ۱۷ میلیارد تومانی را تجربه کند. زمانی که این فیلم اکران شد من پیش‌بینی کردم که بین ۱۰ الی ۱۵ میلیارد تومان فروش داشته باشد و اکنون به ۱۷ میلیارد رسیده است و این جای امیدواری است که انیمیشن در سینماها راه خود را باز کرده است.

این تهیه کننده افزود: اکنون بر این باور هستم که در همین شرایط رکود سینماها و با در نظر گرفتن فیلم‌هایی که در اکران هستند، «لوپتو» تاکنون فروش قابل قبولی را تجربه کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اکران های ویژه این انیمیشن اشاره کرد و گفت: اکران‌هایی که تاکنون با حضور کودکان داشته‌ایم، بسیار اکران‌های شاد و مفرحی بوده‌اند. همه کودکانی که در این اکران ها حضور داشتند پس از تماشای فیلم با خوشحالی از سالن سینما خارج شده‌اند. حتی یک خاطره‌ای داریم از کودکی ۱۰ ساله که به سینما آمد و از گیشه‌دار خواست تا به او بلیت بفروشد وقتی فهمید بلیت رایگان است به سالن رفت و فیلم را دید، زمان خروج با خوشحالی به گیشه‌دار گفت «دستتون درد نکنه خیلی قشنگ بود.» و این جمله برای ما بسیار خوشایند بود.

MohamadHosein-Sadeghi

*اکران ویژه «لوپتو» در شهرهای قم و کرمان

صادقی با اشاره به ادامه اکران‌های ویژه در شهرستان‌ها نیز توضیح داد: اکران ویژه در شهر قم را هماهنگ کرده‌ایم و پس از آن در تلاش هستیم تا چند اکران در شهر کرمان هم داشته باشیم.

این تهیه‌کننده درخصوص استقبال بزرگسالان از انیمیشن «لوپتو» نیز عنوان کرد: بزرگسالان نیز از این فیلم استقبال خوبی داشته‌اند و به خوبی از آن صحبت می‌کنند. پیام‌های زیادی از دوستان، آشنایان و حتی هم دانشگاهی‌های خود دریافت کرده‌ام که از فیلم خوششان آمده و سطح کیفی آن را بالا دیده‌اند.

محمدحسین صادقی در پایان به وضعیت انیمیشن در ایران اشاره کرد و گفت: انیمیشن در ایران یک روند رو به رو رشدی را تجربه می‌کند و در حال گذر از روزهای رخوت خود به روزهای پرشور است. اینکه در حال حاضر در همین شرایط رکود، دو انیمیشن در حال اکران داریم گواه از این ماجراست.

وی افزود: فعالیت محدود انیمیشن در کشور ایران رو به گسترش است و این نشان‌دهنده توانایی‌هایی است که تولیدکنندگان در صنعت انیمیشن دارند و با وجود چالش‌ها و موانعی که در این راه وجود دارد اما تولیدکنندگان خوش ذوق توانسته‌اند در این مسیر رشد قابل قبولی داشته باشند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>